پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مخالفت مقامات ایرانی با بازرسی از سایت‌های نظامی گفت هدف این سازمان تجزیه و تحلیل حقایق است نه اظهارات مقامات کشورها.

شعارسال: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفتگو با روزنامه‌ی لس آنجلس تایمز تاکید کرد کار آژانس تجزیه و تحلیل حقایق است و در مورد پرونده‌ی ایران، حقایق به معنی مواد هسته‌ای و تاسیساتی است که به مواد هسته‌ای مربوط می‌شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات مقام‌های ایرانی مبنی بر اینکه سایت‌های نظامی قابل دسترسی نیست، غیرمفید است گفت: نه تنها ایران بلکه دیگر کشور‌ها نیز سخنانی را بیان می‌کنند، اما وظیفه و هدف آژانس بین المللی انرژی اتمی تحلیل و بررسی سخنان نیست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه اظهارات خود گفت: آژانس تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی قائل نیست. زمانیکه نیاز به بازرسی باشد، درخواست آن را مطرح می‌کنیم.

آمانو افزود: وظیفه آژانس تحلیل مواضع و اظهارات ایران و کشورهای دیگر نیست. آژانس وظایف مشخصی دارد که در هر شرایطی به آنها عمل می‌کند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که بدست بازرسان جمع‌آوری می‌شود، محرمانه است. برخی گلایه می‌کنند که اطلاعات مربوط به ایران را در اختیار ندارند، اما آنها اطلاعات هیچ کشور دیگری را نیز در اختیار ندارند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس مانند پزشک است. همه می‌دانند که وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، پزشک اطلاعات حساس آنها را افشا نمی‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری الف، تاریخ انتشار: 15 مهر 1396، کدخبر: 3960715024، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گوهر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
آمریکا با این ادعا فقط چهره زشت خودشو رو کرد چون نفر سومی هم تو داستان هست و آژانس بین المللی هسته ای شاهد این قرار داد بوده .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین