پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
'جولیان زلیزر' (Julian Zelizer) مورخ آمریکایی در ارتباط با شدت گرفتن اختلاف بین 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سی ان ان گفت: جهان شاهد هیات حاکمه ای پر هرج و مرج در آمریکا است.

شعارسال: زلیزر روز یکشنبه در باره توئیت های ترامپ در مورد کره شمالی و تلاش رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور جهت برقراری مذاکره با پیونگ یانگ به این شبکه تلویزیونی گفت: پیامی که رئیس جمهوری آمریکا می فرستد این است که وی مذاکره را که مکانیزمی برای حصول توافق با کره شمالی است ترجیح نمی دهد، این درست برخلاف آن چیزی است که رکس تیلرسون آشکارا برای آن تلاش می کند.

این مورخ و تحلیلگر سیاسی در ادامه افزود: ترامپ تهدید می کند و اینها تهدید است و تهدید هم مشکل واقعی را حل نمی کند، تهدید فاقد اعتبار است.

سی ان ان از وی پرسید: پیام کاخ سفید به جهان چیست؟ رئیس جمهوری درباره کره شمالی چیزی می گوید و رکس تیلرسون چیز دیگری، ما می دانیم که ترامپ نمی خواهد توافق هسته ای ایران را تایید کند درحالیکه 'جمیز متیس' وزیر دفاع آمریکا چیز دیگری می گوید، پیام اینها به جهان چیست؟

زلیزر در پاسخ به این پرسش گفت: آنچه که دیگر کشورها به این هیات حاکمه می نگرند، این است که در زمینه سیاست خارجی هرج و مرج (درکاخ سفید) وجود دارد، هیچ استراتژی وجود ندارد. شما صداهای مختلفی می شنوید و مهم ترین مساله این است که روشن نیست که شخص رئیس جمهوری آیا دقیقا با بازیگران اصلی در دولت خود کار می کند.

این مورخ آمریکایی درباره آینده رکس تیلرسون به سی ان ان گفت: فکر می کنم تیلرسون دوام نیاورد و باقی نماند، اختلاف (با ترامپ) مربوط به هفته گذشته نیست بلکه به هفته ها و ماه ها قبل باز می گردد چراکه وزارت خارجه (آمریکا ) منزوی شده و می بینیم که تیلرسون به یک سمت و رئیس جمهوری به سمت دیگری می رود، فکر نمی کنم این رابطه سرانجامی داشته باشد.

وی گفت: اکنون پرسش این است که کدام گام اول را بر می دارد، آیا رئیس جمهوری اقدام به برکناری وی می کند و یا خود تیلرسون می گوید که از این وزارتخانه می رود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه (روز گذشته) پیش از ترک کاخ سفید و عزیمت به کارولینای شمالی برای جمع آوری پول، اظهارات پرسش برانگیزی درباره رابطه با تیلرسون و آرامش قبل از توفان مطرح کرد.

بنا براین گزارش، ترامپ روز گذشته (شنبه) و پیش از ترک کاخ سفید و رفتن به کارولینای شمالی به خبرنگاران گفت: من رابطه بسیار خوبی با تیلرسون دارم و جان کلی (رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید) نیز وزیر امور خارجه را دوست دارد.

ترامپ افزود: دربرخی موارد بایکدیگر اختلاف (نظر) داریم، برخی اوقات می خواهم که او قدری سخت گیر باشد، اما سوای آن ما روابط بسیار خوبی داریم.

سی ان ان افزود: تیلرسون در روزهای اخیر به خبرنگاران گفته بود که یک خط ارتباطی با کره شمالی بازکرده است که ترامپ بلافاصله در توییتی به آن واکنش نشان داد و نوشت؛ تیلرسون وزیرخارجه عالی ما وقت خود را درمذاکره با مردم موشکی تلف می کند .

سی ان ان در ادامه گزارش داد: تیلرسون طی روز های اخیر در پاسخ به پرسشی که درمورد هوش و ذکاوت ترامپ بود وی سوال شده بود وی را فردی 'سبک مغز' خواند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 16 مهر 1396 ، کدخبر: 82688825 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین