پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
دبیر انجمن بازی‌های رایانه‌ای وزارت ورزش و جوانان بر لزوم مدیریت تقاضای بازی‌‌های رایانه‌ای در بازار ایرانی تاکید کرد

شعارسال: میثم طهماسبی اظهار داشت: در کشور حدود 18 میلیون نفر مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای هستند و تقسیم‌بندی انواع دستگاه‌ها و ابزاری که به منظور انجام این بازی‌ها استفاده می‌شود بدین صورت است که 80 درصد از مخاطبان از گوشی‌های هوشمند و تبلت و 15 درصد از کنسول‌های مخصوص بازی مانند ایکس‌باکس و پلی‌استیشن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه فقط 5 درصد از مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از رایانه شخصی به این بازی‌ها می‌پردازند، افزود: بازار بازی‌های موبایلی در کشور به قدری گسترده است که در سال گذشته چند شرکت خارجی که استفاده از بازی‌های آنها به صورت قانونی صورت گرفته، توانسته‌اند بخش عمده‌ای از سود 200 میلیون دلاری بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

دبیر انجمن بازی‌های رایانه‌ای وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: با توجه به این شکل از تقسیم‌بندی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای مدیریت مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای صورت گیرد، از سوی دیگر پیشرفت چشمگیر کار بازی‌سازان ایرانی در 2 سال گذشته و بالاخص ورود موثر آنها در شاخه بازی‌سازی موبایلی می‌طلبد که از این فرصت نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی افزود: در مسیر ایجاد یک چرخه اقتصادی مناسب و پویا از این بازار گسترده، فرهنگسازی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را نیز لازم است و ضرورت دارد با هماهنگی نهادهای متولی بازی‌های بومی ایرانی را به ابزاری رسانه‌ای قدرتمند در این مسیر تبدیل کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30دی1394، کدخبر: 975598: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین