پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امروز هیچ کس نباید در مقابل اجرای قانون حاشیه امن داشته باشد، اظهارداشت: تخلف قانونی از همه ناپسند است ولی از کسانی که مسئولیت دارند، ناپسندتر است.

شعار سال: حجت‌ الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز چهارشنبه در سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در جمع مردم مرکز استان بیان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در این استان بیان کردند بسیاری از پژوهشگران، نویسندگان و خطبای جمعه تبیین و گفتگو کردند ولی هنوز هم برای تبیین موضوع سبک زندگی اسلامی و بیان تفاوت آن با زندگی مادی بسیار جای بحث و گفتگو دارد.

وی با تأکید بر تلاش برای داشتن شهر سالم، به ویژگی های شهر سالم اشاره کرد و از عقلانیت، معنویت، اخلاقمداری، عدالت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران به عنوان شاخصه های اصلی آن نام برد و افزود: امروز باید دولت اسلامی برای دستیابی به تمدن اسلامی همه این شاخصه ها را پیگیری کرده و تحقق آن را در زمره وظایف خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه امروز هیچ کس نباید در مقابل اجرای قانون حاشیه امن داشته باشد، چرا که همه باید بر ضرورت جلوگیری از فساد و تخلف آگاهی داشته باشند، اظهارداشت: تخلف قانونی از همه ناپسند است ولی از کسانی که مسئولیت دارند، ناپسندتر است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در جمع مردم خراسان شمالی بر زندگی توأم با معنویت تأکید داشته اند، بیان کرد: امروز تمام مشکلات بشریت ناشی از سیاستمدارانی است که معنویت را کنار گذاشته و سیاست را به دور از معنویت به پیش می برند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مغرب زمین بیش از 300 سال است که با خدا مبارزه کرده و دین را امری فردی و محدود تلقی می کندبه گونه ای که در زندگی تجاری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و تمام لایه های زندگی از خدا خبری نیست و نتیجه این سیاست ها، ظلم و تجاوز به حقوق بسیاری از ملت ها شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر امروز شاهدیم بیش از 70 سال به حقوق مردم فلسطین تجاوز شده و یا کشورگشایی ابرقدرت ها توسعه یافته و یا در مقابل چشم همه، مردم میانمار را به جرم مسلمانی قتل عام می کنند؛ همه نتیجه جدایی معنویت از سیاست است به طوری که می بینیم امروز به نام دفاع از منافع حقوق انسانی بیشترین نقض حقوق انسانی را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، مهم ترین سند بی اعتمادی به آمریکا را برجام دانست و با بیان اینکه خود پیمان می بندند و خود میثاق می شکنند، تصریح کرد: آنچه بر ماست پیروی از سبک پیمان های پیامبر اعظم(ص) است یعنی دستی برتر داشتن و ابتکار عمل را به دست گرفتن؛ چراکه دشمن همواره به دنبال تأمین منافع مادی خود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز سفر رهبری و بیانات کلیدی ایشان در جمع مردم خراسان شمالی بر بازنگری سخنان ایشان در بخش های مختلف تأکید کرد و با بیان اینکه این یادآوری باید برای همه مسئولان کشوری باشد، افزود: همه بخش ها باید فرمایشات رهبری را بازنگری کنند و ببینند مثلا در حوزه سبک زندگی اسلامی چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی لازم است که انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ایران اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب می تواند داعیه دار ارائه تمدن برخاسته از دین در مقابل تمدن غرب شود لذا لازم است سبک زندگی جامعه به سبک زندگی دینی اسلامی نزدیک شود.

وی لازمه داشتن شهر سالم مبتنی بر سبک زندگی اسلامی را مبارزه با فساد به ویژه فساد سیستمی، توجه به اخلاق مداری، رعایت حقوق زنان، کودکان، کارگران و گسترش عدالت اجتماعی عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر وفاق و همدلی همه مسئولان تأکید و اظهارامیدواری کرد به برکت حضور مقام معظم رهبری در این استان، گام های اساسی در راستای تولید و اشتغال و حرکت به سمت توسعه برداشته شود و در عین حال از توجه و عنایت آستان قدس رضوی به استان های سه گانه خراسان خبر داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان ، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کدمطلب:۶۶۱۴۲۰، www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین