پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
یادگار امام با تأکید بر اینکه یاران امام به امام ایمان داشتند، گفت: امروز هم واقعیت این است که جامعه ما با فراز و فرودهای مختلفی که دارد، با وحدت، انسجام و نیرویی که از تحول انقلاب می تواند بگیرد، می تواند همه مشکلات را پشت سر بگذارد به شرطی که خودمان را به آن نیروی اولیه مجهز کنیم.

شعارسال: آیت الله سید حسن خمینی در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: از اموری که  معمولا در  نهضت ها، انقلاب ها و حرکت های بزرگ مغفول مانده توجه به نقش یاران اصیل رهبران درجه یک است.


یادگار امام خاطر نشان کرد: کمتر کسی به زندگی یاران پیامبر (ص) توجه کرده و متأسفانه کمتر به یک زندگینامه کامل از صحابه دسترسی پیدا می کنید؛ به گونه ای که حتی تاریخ فوت برخی از این بزرگان، که همه مدیون آنها هستیم، مشخص نیست. البته این اتفاق بعضا در مورد خود ائمه ما هم هست. تاریخ این جفا را کرده که زندگی بسیاری از کسانی که در کربلا جنگیدند مشخص نیست. اتفاق بزرگی که می افتد این است که دست ما از مجموعه ای از معارف خالی می ماند. وقتی ما نمی دانیم اصحاب ائمه(ع) چگونه زندگی می کردند  الگویی برای زندگی نداریم.

وی افزود: البته در تاریخ می توانیم عللی برای این اتفاق پیدا کنیم. یکی از این علل شعاع نور شخصیتی است که حول او بودند. هرکس واقعه کربلا را نگاه می کرده جز امام حسین (ع) چیزی را نمی دیده است. وقتی پیامبر (ص) را می دیده توجهی به دیگران نداشته و این حجاب ناشی از نورانیت وجود نقطه کانون است. خیلی وقت ها هم خود اصحاب نمی خواستند سخنی در رابطه با خود بگویند.

سید حسن خمینی اظهار داشت: علت دیگرش بعضا دعواهایی بوده که بعدا شکل گرفته است. معمولا فشارها و سختی هایی روی تاریخ نگاران بوده و نهایتا چیزهایی را نمی نوشتند. بسیاری از موارد بنای بر حذف بوده است. بعضا با یک تغییر کوچک فضائلی را حذف کردند و کسانی را بزرگ کردند که به کارشان می آمد. پس علت دوم می تواند این باشد که قلم در دست کاتبان منصف نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر کمک یاران امام نبود توفیقات انقلاب به دست نمی آمد، گفت: نباید بگذاریم این یاران مشمول اتفاقی شوند که برای صحابه افتاد و روایت صادقانه از زندگی آنها داشته باشیم و نقش افراد را در جای خودش به درستی حکایت کنیم. اگر به این مسأله توجه نکنیم گرفتار همان مشکلاتی می شویم که گذشتگان داشتند.

یادگار امام با بیان اینکه یاران امام ویژگی هایی داشتند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های بزرگ یاران امام این است که به امام ایمان داشتند. شهید مطهری می گوید وقتی به درس اخلاق امام می رفتیم تا یک هفته تحت تأثیر اخلاق امام بودیم. یاران امام به دینداری امام و اینکه هرچه می گوید برای خدا است ایمان داشتند. این خیلی مهم است که کسانی که با بزرگی کار می کنند به او ایمان داشته باشند.

یادگار امام افزود: دومین نکته این است که یاران امام به هوش امام ایمان داشتند و پذیرفته بودند که اگر امام تصمیمی می گیرد ناشی از یک هوش سرشار است. امام به دقت حوادث ایران را تعقیب می کرد و مسائل جهان را می دید و برکنار از سیاست نبود. شتاب حوادث در سال 56 به قدری زیاد است که تنها یک راننده زبردست می تواند آن را هدایت کند. این نکته خیلی مهم است که یاران امام به دیانت، درایت و شجاعت امام ایمان داشتند که این امر یک سرمایه برای انقلاب است.

وی گفت: سومین نکته این است که یاران امام از مسیر مبارزه برای خودشان طمعی نداستند. آدم هایی که در روز خوشی دور آدم جمع می شوند به امید غنائم می آیند و وقتی کار سخت شود می روند. کسانی که آن سال ها دور امام بودند به امید نان و نوا نیامده بودند. آیت الله شیخ حسن صانعی می گفت من و پدرت روزها چشممان به در خشک می شد که یک نفر سلام کند.

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه سیدالشهداء (ع) یاران خود را از همه برتر دانست، اظهار داشت: دلیل این سخن سیدالشهدا (ع) این است که این 72 نفر مرد روز سختی هستند. یاران امام مردان روزهای سختی، غربت و مصیبت امام بودند. خیلی از این مصیبت ها در مقابل مقدسین بود. ایستادن در مقابل مقدسین سخت تر از دیگران بود چون از پشت مقدسات همه گونه  تخریب می کنند. مقدسین ظرف فرزند امام را آب کشیدند.

وی از شهید مدنی و آیت الله راستی کاشانی به عنوان کسانی که در کنار امام ایستاندند یاد کرد و ادامه داد: دوران مبارزه بسیار سخت بوده و زندان، تبعید و شلاق دارد. یکی از مهمترین ویژگی های یاران امام این بود که دنبال حطام دنیا نبودند.

یادگار امام گفت: به این دلیل امیرالمؤمنین(ع) افضل بر همه است که مرد روزهای سخت است. یاران امام به امام ایمان داشتند و در وجود او یک هویت الهی، درایت عمیق و شجاعت حسینی و علوی دیده بودند. دوم اینکه به خاطر حطام دنیا نیامده بودند. سوم اینکه نیت ها را پاک کرده بودند. آیت الله اشرفی اصفهانی از مبرزترین این مجموعه است؛ درس فلسفه امام رفته و از مؤمنین قبل از فتح است که در سیمای این فرد یک متحول کننده بزرگ دیده است.

وی تأکید کرد: مجموعه ما وظیفه داریم که یاران امام را با ویژگی هایی که داشتند برای تاریخ بشناسانیم و آنها را آنگونه که بودند برای فردای جامعه خود تکرار کنیم. لذا این جلسه برای این است که یک یار بزرگ امام را بشناسیم، بشناسانیم و نام او را به عنوان یکی از ارکان حرکت امام در اذهان نگه داریم.

یادگار امام در پایان گفت: امروز هم واقعیت این است که امروز جامعه ما با فراز و فرودهای مختلفی که  پشت سر گذاشته و با وحدت، انسجام و نیرویی که از تحول انقلاب می تواند بگیرد، می تواند همه مشکلات را پشت سر بگذارد به شرطی که خودمان را به آن نیروی اولیه مجهز کنیم. اگر همه ما با هم باشیم با توجه به رهبری معظم و مجموعه توانمندی که نظام جمهوری اسلامی دارد می توانیم از همه مشکلات پیش روی جامعه عبور کنیم.

 
امام خمینی(ره) بیشترین خون دل‌ها را از متحجرین و مقدس مآب‌ها خورد/ پیشانی پینه بسته افراد نمی‌تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان باشد
 
 یادگار امام گفت: پیشانی پینه بسته و ظاهر متدین افراد نمی‌تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان در حفظ اسلام و نظام اسلامی باشد. امام خمینی(ره) بیشترین خون دل‌ها را از متحجرین و مقدس مآب‌ها خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدید پیمان فرمانده، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی با امام راحل(ره) گفت: پلیس باید فضایی در جامعه ایجاد کند که وقتی مردم با آنان مواجهه می شوند آنان را نه مثل دشمن و نه افرادی بی اعتنا به درد و رنج خود ببینند.

وی ادامه داد: رفتار دلسوزانه پلیس با مردم در بسیاری از موارد می تواند مشکلات زیادی از مردم را بکاهد.

سیدحسن خمینی گفت: امروز نتایج نظرسنجی‌های مردمی و رضایت رهبر انقلاب از عملکرد نیروی انتظامی حاکی از آن است که این نیرو در انجام ماموریت های خود موفق و خوب عمل کرده است.

وی دلیل عملکرد موفق نیروی انتظامی را بیش از هر چیز به کار بستن عقل و عقلانیت در فرماندهی و عملکرد خوب کارکنان این نیرو دانست و اظهار کرد: این روند صعودی رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی که یک نیروی کنترل کننده و نه خدمات دهنده است بسیار عالی و خوب بوده و باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به فرازهایی از سخنان امام خمینی(ره) در خصوص ویژگی هایی که باید نیروی انتظامی نظام اسلامی داشته باشد اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی باید نظم تشکیلاتی قابل قبولی داشته باشد.

یادگار امام تاکید کرد: امروز به هر میزان که به بحث نظم و انضباط در داخل نیروهای نظامی تاکید شود بیشتر به وصیت امام راحل در خصوص نظم تشکیلاتی عمل شده است و باید نیروهای تابع مقررات و قانون در نیروی انتظامی تربیت شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه دیگر نیروی انتظامی از دیدگاه امام راحل حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است یادآور شد: مهمترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ اسلام و نظام است که در این راه باید استقامت به خرج دهد و همیشه با تشخیص درست و حرکت به موقع در جهت حفظ اسلام و نظام گام بردارد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه باید تشخیص درست داد که امروز حفظ اسلام به چه موضوعاتی بستگی دارد، گفت: تشخیص غلط در حال حاضر می تواند موجب انحراف و فاجعه شود همانگونه که امروز شاهد داعشی های منحرف از اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه پیشانی پینه بسته و ظاهر متدین افراد نمی تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان در حفظ اسلام و نظام اسلامی باشد افزود: امام خمینی(ره) بیشترین خون دل ها را از متحجرین و مقدس مآب‌ها خورده است از این رو نیروهای انتظامی کشور در این دنیای دروغ، ریا و اجحاف باید با بالا بردن بصیرت خویش و استفاده از منویات رهبر انقلاب بسیار مراقب و مواظب تشخیص خود و نظام اسلامی باشند.

یادگار امام عمل به قانون، رعایت حریم خصوصی افراد و رفتار اسلامی با مردم را از دیگر تأکیدات امام خمینی(ره) برای نیروهای انتظامی دانست و گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی باید در جهت احقاق حقوق مردم باشد چرا که انقلاب اسلامی ایران برای احقاق حقوق مردم بوده است.

وی ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی باید در مواجهه با مردم چشم خود را بر اعتقادات، دین و مذهب افراد ببندند و فقط هدفشان احقاق حقوق مردم باشد.

سیدحسن خمینی خاطر نشان کرد: رضایت بالای مردم امروز از نیروی انتظامی به دلیل رعایت حق و احقاق حقوقشان توسط این نیرو است.

وی در آخر با اشاره به حمله تروریستی تروریست های داعشی به حرم امام راحل(ره) از نیروی انتظامی به دلیل حضور به موقع، با صلابت، و وقت شناسانه و دقت بالای در برخورد با تروریست های مهاجم حرم در خرداد ماه سال جاری تشکر کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 20 مهرماه 96 ، کد خبر:370156 ، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین