پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
با حضور یک هیئت آلمانی از فرودگاه مونیخ، طرح پیشنهادی آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران (اینگام)، از سوي آن ها ارائه شد و مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

شعار سال: در نشستی که پس از جلسه ارائه طرح پیشنهادی این هیئت آلمانی برای اینگام برگزار شد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایران قصد دارد به یک هاب منطقهای در عرصه فرودگاهی و ناوبری هوایی تبدیل شود، گفت: در این زمینه درحال ایجاد بسترهای تسهیل ارتباطات و رفع موانع موجود هستیم.

وی با اشاره به ظرفیتها سرمایهگذاری در صنعت حمل و نقل هوایی ایران گفت: در فرودگاه مهرآباد که اصلیترین فرودگاه کشور است سه سال پیاپی رشد دو رقمی پروازها را تجربه کردهایم و در این مدت این رشد به حدود 50 درصد رسیده است. اما به دلیل این افزایش پروازها در این فرودگاه و سایر فرودگاههای بینالمللی، با مشکل کمبود ظرفیت روبه رو شدهایم و این باعث شده است برای رفع سریع این گلوگاهها به سرمایهگذاری خارجی را مورد توجه قرار دهیم.

مه آبادی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سالانه بین 150 تا 200 میلیون یورو از منابع خود را برای توسعه و بهسازی سرمایهگذاری میکند، گفت: برای مثال در شیراز در حال احداث یک ترمینال جدید هستیم و طرحهای مختلفی را نیز در فرودگاههای دیگر در حال اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه راهبرد شرکت فرودگاهها انتخاب سرمایهگذار و پیمانکار از طریق شرکت در فراخوان است، افزود: ما سعی کردیم برای سرمایهگذاری جذابیت لازم را ایجاد کنیم، بنابراین پروژهها را به صورت BLT طراحی کردهایم و در عین حال از طرحهایBOT نیز استقبال میکنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها نکته بعدی مورد نظر خود را نوسازی سامانههای هوایی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این شرکت برای نوسازی و تکمیل سامانههای ناوبری هوایی یک طرح پنج ساله را تهیه کرده است، افزود: ایجاد تحولی تاریخی در شبکه مسیرهای هوایی ایران، افزایش دو برابری رشد پروازهای عبوری، آزادسازی قیمتها و سیاستهای دیگر دولت و رشد ترافیک پروازهای بینالمللی و محلی، همگی باعث شدهاند تا نوسازی و تکمیل سامانههای هوایی را در برنامههای کوتاه و میان مدت شرکت قرار دهیم.

وی موضوع مهم بعدی را ضرورت دریافت خدمات مشاورههای مدیریتی ساختاری و اصلاح فرآینده و روشها برای تجاریسازی فرودگاهها و اصلاح ساختار شرکت عنوان کرد و افزود: این امر جزو اولویتهای ما است و اصولا اجرای طرح اینگام هم یک اقدام مقدماتی برای رسیدن به آن است.

مه آبای افزود: به همین منظور طرحی با عنوان بهرهبرداری از فرودگاههای کم هزینه را در دست اقدام داریم. ما در سطح کشور دهها استریپ داریم که تنها نیازمند یک ترمینال کوچک هستند تا بتوانیم آن ها را برای پروازهای محلی آماده کنیم. این بحث آنقدر مهم و جدی است که حتی قصد داریم برای توسعه پروازها در این فرودگاهها هزینهای را از شرکتهای هواپیمایی دریافت نکنیم و از روشهایی مانند چندپیشه کردن کارکنان برای کاهش هزینههای این گونه فرودگهها استفاده کنیم.

وی همچنین امکان تاسیس شرکتهایی با مشارکت سرمایهگذاران خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما اخیرا از مجلس برای اصلاحات ساختاری مجوز گرفتهایم که میتوانیم شرکتهایی را با مشارکت طرفهای خارجی ایجاد کنیم و روند طوری طراحی شده است که سرمایهگذاران بیشترین سهم را داشته باشند.

آماده ارائه یک طرح جامع برای تمام فرودگاههای ایران هستیم

قائم مقام فرودگاه مونیخ نیز گفت: در روزهای اخیر گفتگوهای خیلی خوبی داشتیم و در مورد ایدهها و پروژههای احتمالی مختلفی بحث کردیم و قول میدهیم که به سرعت خواسته شما و شرایط را بررسی کنیم تا در نتیجه بگوییم که در کجا و از چه طریقی میتوانیم کمک و از فعالیتهای شما حمایت کنیم.

رالف گافال ادامه داد: ما میتوانیم یک طرح جامع برای کل فرودگاههای ایران تدوین کنیم که این طرح راهاندازی فرودگاههای کم هزینه و اقتصادیسازی فرودگاهها را نیز شامل میشود.

وی افزود: حتی میتوانیم در چهارچوب این طرح جامع مشخص کنیم که در کجاها شرکتهای خارجی میتوانند مشارکت و سرمایهگذاری کنند.

وی با ابراز خوشبینی از روند این همکاری گفت: تصور میکنم در بازگشت از ایران با خود 20 پروژه امکانپذیر را خواهیم برد و قدم به قدم پیشنهادهای جدیدی را ارائه خواهیم کرد.

این نشست عصر امروز، سه شنبه 18 مهر، برگزار شد و سیداحمد مومنی رخ، مشاورعالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی، غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی، معصومه ابراهیمی، عضو هیئت مدیره، محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع، سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی، علی اکبر دلوریانزاده، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی، محمدمهدي يزداني، مديركل دفتر برنامهريزي راهبردي و مديريت عملكرد و جمعی از مدیران نیز حضور داشتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شرکت ناوبری و هواپیمایی ایران، تاریخ انتشار 18 مهر 96، کد مطلب: -، www. airport.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین