پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های خراسان شمالی گفت: روزانه 10 تن زباله قابل بازیافت در بجنورد دفن می شود.

شعار سال: روح الله عظیمی با اشاره به اینکه در شهر بجنورد روزانه 130 تن زباله تولید می‌شود، گفت: 80 درصد از زباله های تولیدی در سطح شهر مواد غذایی هستند که نمی توان دوباره آن را به چرخه مصرف بازگرداند.

وی افزود: این سازمان به دنبال آن است که میزان تولید زباله به خصوص زباله مواد غذایی را کاهش دهد و باید شهروندان نیز به این نکته مهم توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: میانگین تولید زباله مواد غذایی در سطح کشور بین 65 تا 75 درصد است این درحالیست که رقم 80 درصد در بجنورد می‌تواند با فرهنگ سازی به 60 درصد برسد.

عظیمی با بیان اینکه 20 درصد زباله های باقی مانده متعلق به مواد بازیافت شدنی همچون پلاستیک، فلزات و ... است، اظهار کرد: بخشی از این زباله ها در کارخانه هایی که صنایع تبدیلی مرتبط با آن در استان وجو دارد مورد استفاده قرار می گیرد که مقدار آن اندک است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید زباله های بازیافت شدنی در این استان حدود 20 تن است، بیان کرد: حدود 10 تن از آن توسط زباله گردها و یا خود این سازمان تفکیک و جداسازی و به شهر مشهد ارجاع داده می شود و حدود 10 تن باقی مانده نیز همراه با سایر زباله ها دفن می شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته کارخانه کمپوست در شهر بجنورد راه اندازی شد اما بعد از گذشت مدتی این کارخانه به علت بروز نقص فنی و بعد از آن بروز مشکلات اجتماعی تعطیل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای ایجاد کارخانه جدید کمپوست در بجنورد مجوزها اعطا شده است اما هنوز برای ایجاد آن اقدامی انجام نشده است.

وی گفت: برای اینکه بتوان از زباله های تولید شده بهره اقتصادی حداکثری را برد باید میان دفن زباله به حداقل برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 23 مهر 96، کد مطلب: 967-4284-5:www.birjand.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین