پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۶۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
معاون خدمات شهری شهرداری قدس با اشاره به اهمیت دفن اصولی زباله‌های عفونی گفت: متأسفانه روند درستی در این شهر برای دفن زباله‌های عفونی طی نمی‌شود.

شعار سال: حمید کاظمی‌صیاد اظهار داشت: باید با استفاده از روش‌های درست و جابه‌جایی درست زباله‌ها، دفن دقیق و اصولی آنها را مدنظر داشته باشیم.

وی اهمیت دادن به محیط‌زیست و حفظ آن را توسط تمام گروه‌ها مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که برای حفاظت از محیط‌ زیست و سلامت جامعه باید مدنظر داشت، جابه‌جایی اصولی زباله‌های عفونی و غیرعفونی است.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس با اشاره به اهمیت دفن اصولی زباله‌های عفونی تأکید کرد: متأسفانه روند درستی در این شهر برای دفن اصولی زباله‌های عفونی طی نمی‌شود و همین امر نگرانی‌های بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

کاظمی‌صیاد خاطرنشان کرد: بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی باید به صورت اساسی و درست انجام شود تا در آینده با مشکلات زیست‌محیطی بسیاری مواجه نشویم.

وی جداسازی زباله‌های عفونی از مبدأ را توسط کارکنان بیمارستان، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی مهم خواند و گفت: یکی از راهکارهای دفن دقیق زباله‌های عفونی، تفکیک درست از مبدأ است که باید مورد توجه مراکز درمانی قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قدس ادامه داد: بی‌خطرسازی این نوع زباله‌ها وظیفه شهرداری نیست؛ نهادهای ذی‌ربط باید روش‌های دقیق بی‌خطرسازی را در خصوص این نوع زباله‌ها در نظر داشته باشند.

کاظمی‌صیاد افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی، چاپ و نصب بنر در سطح شهر و توزیع بروشور می‌تواند از راهکارهای دقیق ساماندهی زباله‌ها باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه براساس آمار موجود، شهر قدس به طور میانگین روزانه 300 تن زباله تولید می‌کند، ‌گفت: مدیریت پسماند باید با روش‌های دقیق و اصولی و استقرار سطل‌های پسماند و تفکیک زباله‌های تر و خشک روند ساماندهی این زباله‌ها را به درستی انجام دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 13960724000786، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین