پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
بررسی گزارشهای عملکرد بودجه نشان می‌دهد در ۶ماهه نخست سال دولت برای تأمین هزینه‌های جاری خود از تنخواه‌گردان خزانه استفاده کرده و اعتبارات مربوط به مطالبات فرهنگیان محقق نشده است.

شعار سال: بر اساس گزارشهای عملکرد بودجه، کل درآمدهای وصول‌شده در شش‌ماهه ابتدایی سال تکافوی هزینه‌های جاری کشور را نکرده است و دولت ناچار شده رقم کوچکی ازتنخواه‌گردان خزانهاستفاده کند، بر این اساس در نیمه نخست سال 110.5 هزار میلیارد تومان درآمد وصول شده و 110.9 هزار میلیارد هزینه‌های جاری دولت بوده است.

با توجه به کاهش درآمدها، دولت پرداخت چشمگیری دربخش عمرانینداشته است و شاهد تحرک در بخش زیرساختهای اقتصادی نبوده‌ایم. از ابتدای سال 96 تاکنون 16 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پرداخت شده که شش‌هزار و 700 میلیارد تومان آن اعتبار تملک دارایی‌های مالی بوده است. این اعتبارات شامل اوراق مشارکت و اسناد خزانه می‌باشد.

همچنین طبق قانون بودجه سال 96 قرار بود یک درصد از هزینه‌های شرکتها کسر و از این محلمطالبات فرهنگیانپرداخت شود اما این درآمد محقق نشده است.

از سوی دیگر قرار بود بر اساس برنامه ششم، 27صدم از 9درصد مالیات ارزش افزوده بهوزارت ورزش و جواناناختصاص یابد اما از این بخش تاکنون فقط یک میلیارد و 540 میلیون تومان به این وزارتخانه پرداخت شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:1544854، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین