پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
فرماندار بافق با اشاره به لزوم تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: زیربنای توسعه پایدار روستاها توجه به بخش کشاورزی و اشتغالزایی روستاییان است.

شعارسال: محمد زاده رحمانی دستیابی به توسعه در روستاها از نوع پایدار را مستلزم توجه به تولید در روستا دانست و اظهار داشت: توجه به ساختار تولیدی و زیربنای روستاها در راستای اجرای صحیح اصول اقتصاد مقاومتی منجر به توسعه پایدار و حفظ جمعیت روستایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ جمعیت روستاها مستلزم برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و مدیریت دقیق و کارآمد است، ادامه داد: کشاورزان باید به خود ببالند که تولید کننده در روستا هستند و کشاورزی از دیرباز تاکنون چرخ روستا را به حرکت درآورده است.

زاده رحمانی با تاکید بر اینکه برای تداوم اشتغال در روستاها باید به سمت روش های نوین و نوآوری رفت، افزود: در کشاورزی نوین باید به سمت تولید محصول و افزایش عمودی تولید پیش برویم و با استفاده از روش های آبیاری نوین از هدر رفت آب جلوگیری کرده و میزان بهره وری را نیز افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان بافق با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت های خوبی به ویژه در تولید خرما و پسته دارد، اظهار داشت: با وجود ظرفیت های بسیار مهم به ویژه در دو محصول راهبردی خرما و پسته، بخش کشاورزی در بافق تاکنون مغفول مانده و مورد کم لطفی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان در این شهرستان و تامین شرایط لازم برای کار آنها عنوان کرد: خوشبختانه دولت هم توجه خاصی به این حوزه دارد و بر اساس اعتبارات و طرح هایی که برای حوزه کشاورزی و زندگی روستایی در دستور کار قرار داده، شاهد شکوفایی این بخش خواهیم بود.

زاده رحمانی از جمله اقدامات حمایتی از کشاورزان این منطقه را پرداخت تسهیلات، تامین راه و جاده و دسترسی آسان به محدوده های کشاورزی با حمایت های دولتی برشمرد و گفت: آسفالت ریزی ۲۳ کیلومتر از جاده های دسترسی به چاه های کشاورزی با اختصاص قیر رایگان و پیگیری آسفالت شد و ۵۰ کیلومتر از مسیر در یک برنامه زمانبندی شده از دیگر اقدامات است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26 مهر 96، کد مطلب: 4117826 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین