پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
انجمن ها و نشریات فعال دانشجویی استان همدان در بیانیه ای مشترک به اخبار مربوط به انتخاب منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم واکنش نشان دادند.

شعار سال: انجمن ها و نشریات فعال دانشجویی استان همدان در بیانیه ای مشترک به اخبار مربوط به انتخاب منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم واکنش نشان دادند.

در این بیانیه تاکید شده است: «دلایل تنزل رتبه و جایگاه علمی دانشگاه بوعلی سینا نتیجه مدیریت آقای دکتر غلامی است که با اهداف عالی نظام و دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد و جای بسی نگرانی است که این سبک مدیریت در جایگاه وزارتخانه به چه اندازه جایگاه علمی ایران را در دنیا تنزل خواهد داد.»

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حضرت حجة الاسلام و المسلمین، جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام
نیک مستحضرید پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بارقه های امید به واسطه تدبیر مرحوم آیت الله هاشمی و حجت الاسلام سید محمد خاتمی و حضور و اعتماد ملت بزرگ ایران به اهداف و شعارهای دولت تدبیر و امید، پدیدار گشت و شوق به بالندگی و تعالی و امید به آینده در جامعه به وجود آمد.

بسیاری از کاستی ها و نواقص به ویژه در حوزه فعالیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری در 4 سال گذشته، با سعه صدر و آگاهی از محدودیت ها توسط اساتید و دانشجویان تحمل گشت تا حداقل پس از استقرار دوره دوم دولت جنابعالی، اصلاحات این حوزه بیش از پیش افزون گردد.

در حالی که یکی از شعار های حضرتعالی مخالفت با بازگشت به گذشته بود اما اینک حکایت غریبی با این شعارتان در حال رخ دادن است که غرق در گذشته شدن است و حتی بازگشت به گذشته!

تصمیم اتخاذ شده برای معرفی آقای دکتر غلامی به عنوان سُکاندار وزارتخانه علوم تحقیقات وفناوری، موجب بهت و حیرت و نگرانی جمع کثیری از اساتید و دانشجویان شده است. گویا آن امیدی که جوانان و دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه به شما به جهت شعار های تان بسته بودند با این انتخاب نادرست برای وزارتی که مستقیما با سرنوشت و زندگی خیل عظیمی از دانشجویان مرتبط است، در حال نابود شدن است.

با اندکی تفحص در کارنامه و عملکرد دکتر غلامی در سال های اخیر به راحتی می توان دریافت که مناسب ترین تصمیم برای ایشان، مؤاخذه ای جدی در رابطه با لطمات وارد شده بر پیکره نحیف آموزش عالی استان همدان و جنبش دانشجویی است. دلایل تنزل رتبه و جایگاه علمی دانشگاه بوعلی سینا نتیجه مدیریت آقای دکتر غلامی است که با اهداف عالی نظام و دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد و جای بسی نگرانی است که این سبک مدیریت در جایگاه وزارتخانه به چه اندازه جایگاه علمی ایران را در دنیا تنزل خواهد داد.

ممانعت از فعالیت های سیاسی فرهنگی دانشجویان تحول خواه که ثمره ای جز، سرخوردگی و انزواطلبی دانشجویان در سطح استان را نداشت، نتیجه دیگری از مدیریت ایشان است.

سال 92 و پس از سال ها استقرار چندین ساله فضای سنگین، درون دانشگاه بوعلی سینا، انتظار می رفت تا با روی کار آمدن دکتر غلامی شرایطی متناسب با شعارهای دولت تدبیر و امید در فضای دانشگاه حاکم گردد اما افسوس که شاهد اخراج، محرومیت های گسترده دانشجویان تحول خواه و حامی دولت که عاری از هرگونه وجاهت قانونی بوده است، بودیم که نتیجه همکاری مستقیم و تسلیم بودن محض این مدیر محترم بود که سبب ایجاد فضایی نا آرام و متشنج در دانشگاه بوعلی سینا گردید. حال با تصدی وزارت این فضا در سطح کشور نیز گسترش خواهد یافت که بی شک باعث افزایش نارضایتی دانشجویان در سطح کشور خواهد گردید که شاید شاهد داستان تکراری عبور از رییس جمهور شویم.

جناب آقای دکتر روحانی، بغض و اشک و ناله و مظلومیت های دوستان دانشجوی مان را که مسببش مدیریت دکتر غلامی بود فراموش نمیکنیم و به مصداق امر خداوند تبارک و تعالی که بلند شدن صدا را جز برای احقاق حق و مقابله به ظلم، جایز نمی داند، بدینوسیله فریاد اعتراض خود را تا به نتیجه رساندن این خواست منطقی ادامه خواهیم داد و از شما به عنوان مرجع رسیدگی و تصمیم گیری درباره این امر مهم می خواهیم تا در برابر این (....) ایستادگی کرده و عرصه دانشگاه ها را با انتخابی معقول و مقبول، به سمت پویایی و نشاط سوق دهید. اجابت درخواست های دانشجویان را با 18 میلیون رای نتوانستید آیا با 24 میلیون رای هم باز نمیتوانید؟!

از درگاه حضرت باری تعالی، خواهان توفیق و حسن عاقبت برای همه کارگزاران نظام اسلامی هستیم.
والسلام علی من یخدم الحق لذات الحق

انجمن اسلامی تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان
تشکل دانشجویی فرهنگ سیاست دانشگاه ملایر
انجمن اسلامی ترقی خواه دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا همدان
نشریه خرداد دانشگاه بوعلی سینا همدان
نشریه امروز دانشگاه بوعلی سینا همدان

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 27 مهر 96، کدمطلب:۳۷۱۵۴۰، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین