پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران، گفت: اگر ما بتوانیم پتانسیل اجتماعی را برای حفظ محیط زیست فعال کنیم قطعا به نقطه مطلوبی در زمینه حفظ محیط زیست رسیده ایم.

شعار سال: محمدمهدی گلمکانی در نشست تبیین سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست گفت: یکی از تاکیدات ما در این بخش و اولویت های ستاد محیط زیست بهره گیری از شبکه های اجتماعی با محوریت نهادهای مردمی است.

وی افزود: از سوی دیگر تشکیل شورای محیط زیست محله برای درگیر کردن همه محلات از اولویت های دیگر ما در زمینه زیست محیطی است.

گلمکانی افزود: ما باید مدیریت محلی را در محیط زیست فعال کنیم. چون علاوه بر بهره گیری از پتانسیل بسیار گسترده آن باید بدانیم معضلات محیط زیستی هر محله با محله دیگر متفاوت است.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران افزود: به عقیده ما رویکرد محله محور و تشکیل شورای محیط زیست محله رویکردی عادلانه است. ما تجربه خانه های سلامت را داشتیم و این امر می تواند جابگوی ما باشد.

وی گفت: باید مشارکت مردم را ساختارمند کنیم و از همه ظرفیت ها به ویژه جوانان بهره لازم را ببریم.

گلمکانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: آن گونه که از فرمایشات مقام معظم رهبری بر می آید موضوع محیط زیست مربوط به این دولت و آن دولت نیست، بلکه موضوعی ملی است و باید برای تحقق آن همه دست به دست هم دهیم.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران در ادامه با اشاره به لایحه بودجه شهرداری تهران گفت: شهردار تهران تاکید کرد که باید سیاست های مقام معظم رهبری را سرلوحه امور خود قرار دهیم و نگاهی جدی به مسائل محیط زیستی داریم.

وی ادامه داد: این توجه و تاکید را می توان در لایحه بودجه و اولویت ها به توسعه حمل و نقل عمومی و مسائل زیست محیطی در بودجه سال ۹۵ به خوبی مشاهده کرد.

در هفته هوای پاک که از 29 دی ماه لغایت 4 بهمن ماه برگزار می شود، برنامه های متنوعی با هماهنگی ستاد سیاست گذاری هوای پاک در نظر گرفته شده است که امیدواریم این برنامه ها در طول سال تداوم پیدا کند تا بتوانیم در جهت توانمندکردن جامعه و توجه مردم به حوزه محیط زیست گام برداریم.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به محیط زیست از نیازهای پایه جوامع است، اظهارکرد: به همین منظور تک تک شهروندان نقش موثری در این زمینه دارند . به گونه ای که در بحث آلوده نکردن زمین و جلوگیری از آلودگی هوا و منابع طبیعی همچون آب باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا باید با شاخص های کمی این موضوع پیگیری شود، یادآورشد: لازم است در زمینه محیط زیست فرهنگ سازی کنیم به طریقی که رسانه ها سفیران واقعی محیط زیست و سلامت به حساب می آیند .

گلمکانی درخصوص پیوست های زیست محیطی مورد تاکید مقام معظم رهبری هم گفت: رویکرد اصلی ما در بحث محیط زیست ، رویکرد اجتماعی است و رهبری نیز در سه بند به این موضوعات پرداخته اند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با ابراز امیدواری از راه اندازی خانه های محیط زیست در سرای محلات اظهارکرد: امیدواریم مدیریت محلی را در حوزه محیط زیست مستقر کنیم تا مشکلات محله که ساکنین محل به صورت مستقیم از آن تضرر می شوند را کاهش دهیم . چرا که تخصیص منابع باید به صورت عادلانه انجام شود .

وی با بیان اینکه باید دغدغه محیط زیستی داشته باشمی ادامه داد: این موضوع یک مساله کشوری است که باید برای حل آن دست به دست هم دهیم تا معضلات را از بین ببریم . خوشبختانه شهردار تهران بر انجام سیاست های رهبری توجه ویژه داشته است. به طریقی که توسعه حمل ونقل عمومی و مترو و همچنین بحث های زیست محیطی را در بودجه سال 95 در نظر گرفته است.

گلمکانی با اشاره به سیاست های کلی محیط زیستی که رهبری اعلام کرده است، خاطرنشان کرد : مدیریت جامعه هماهنگ و نظام مند با رویکرد در مشارکت های مردمی ، ایجاد نظام یکپارچه محیط زیست و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست از جمله این موضوعات است .

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تهیه اطلس زیست بوم کشور تصریح کرد: نهادینه ساختن فرهنگ و اقتصاد زیست محیطی ، پایش مجتمع و کنترل منابع و عوامل آلاینده و همچنین گسترش اقتصاد سبز و تقویت دیپلماسی محیط زیستی از جمله مواردی است که بر آن تاکید شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394، کد مطلب: 3032277 :www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین