پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
رئیس علمی کاربردی استان زنجان به اهمیت آموزش‌های کاربردی تاکید کرد و گفت: پویش "اشتغال پاره وقت دانشجویان" در زنجان اجرا می‌شود.

شعار سال: حسن طغرانگار در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز زنجان اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی تنها متولی آموزش‌های مهارتی در کشور است و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه 19 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان زنجان مستقر است ابراز کرد: در حال حاضر نه هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند و تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعداد دانشجویان به دو برابر افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان به اهمیت تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: پویشی با عنوان "اشتغال پاره وقت دانشجویان" در دستور کار قرار دارد که با اجرای آن دانشجویان علاوه بر استفاده بهینه از وقت خود، برای ورود به عرصه‌های اشتغال هم توانمند می‌شوند.

این مسئول جایگاه و اهمیت دانش در جامعه را بسیار بالا خواند و گفت: توسعه جوامع بدون برخورداری از علم و دانش کافی محقق نمی‌شود و سعادت انسان‌ها در گرو آگاهی است.

طغرانگار با اشاره به اینکه آموزش در دو سطح غیرعالی و عالی تقسیم می‌شود، ابراز کرد: در آموزش غیرعالی فرد با تحصیل تا دوران متوسطه هنوز به حدی نرسیده که به عنوان فرد دانش‌آموخته به‌کار گرفته شود و آموزش عالی نیز با پشت سر گذاشتن دو تا 10 سال مراحل مختلف دارای سطوحی از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش عالی بین آموزش‌های نظری و آموزش‌های مهارتی تفکیک قائل شدند بیان کرد: هیچ کدام از اینها نمی‌تواند جایگزین دیگری شود و مانند دو بال مکمل هم هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان آموزش‌های عملی را لازمه ورود به بازار کار عنوان کرد و افزود: بخشی از مشکل جامعه به فرآیندهای آموزش‌های نظری مربوط می‌شود و ظرفیت‌های دانش کاربردی مغفول مانده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 5 آبان 96، کد مطلب: 1557495:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین