پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
برخی از روشهای سیا برای از میان بردن رهبر کوبای کمونیست شگفت‌انگیز هستند. از نقشه انفجار کاسترو و یارانش تا مسموم کردن. دولت ایالات متحده نگرانیهای زیادی از این رهبر کاریزماتیک داشته است.

شعار سال: در مدارک منتشر شده درباره ترور جان اف کندی رئیس جمهور فقید ایالات متحده نکات تاریخی زیادی هم وجود دارد که از آن جمله می‌توان به افشای نقشه‌ و توطئه‌های سیا، آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده، در سوء قصد به جان رهبر کوبا، فیدل کاسترو اشاره کرد.

 البته هنوز بطور کامل جزییات همه این توطئه‌ها منتشر نشده‌اند اما با مطالعه اسناد متوجه می‌شویم که دولت ایالات متحده ۶۰۰ بار سعی کرده کاسترو را به قتل برساند اما هیچگاه موفق به این کار نشده است.

برخی از روشهای سیا برای از میان بردن رهبر کوبای کمونیست شگفت‌انگیز هستند. از نقشه انفجار کاسترو و یارانش تا مسموم کردن. دولت ایالات متحده نگرانیهای زیادی از این رهبر کاریزماتیک داشته است. مدارک منتشرشده درباره نقشه‌های سیا برای از میان برداشتن کاسترو ۸۳ صفحه است. یکی از آنها استخدام سام جیانکانا رییس گروههای مافیایی آنزمان است که با دریافت ۱۵۰ هزار دلار از سیا قرارشده با کمک یک تک تیرانداز کاسترو را از پای درآورد.

نمونه دیگر آن سیگاری بود که منفجر می‌شود. این یک شوخی نبود. قرار بود مواد منفجره سیگار به اندازه‌ای باشد که سر کاسترو را نیز منفجر کند. قرار بود این توطئه در حین حضور کاسترو در سازمان ملل در سپتامبر سال ۱۹۶۰ عملی شود.

در توطئه‌ای دیگر قرار بوده است که قرصهای سمی تهیه شده در آمریکا بوسیله ۶ کوبایی به دست صاحب رستورانی برسد که فیدل کاسترو معمولا در آنجا ناهار و شام صرف می‌کرده است اما رهبر کوبا از آن تاریخ به بعد هیچگاه به این رستوران سرنزده است.

توطئه عجیب دیگر سمی کردن لباس غواصی بوده است که قرار بوده به فیدل کاسترو از سوی یک وکیل آمریکا اهدا شود. ماموران سیا سعی کرده بودند پیش از آن لباس غواصی فیدل کاسترو را آغشته به زهر میکروبی کنند. اما ظاهرا این وکیل آمریکایی تصمیم گرفته است در آخرین لحظات لباس غواصی دیگری به فیدل کاسترو هدیه دهد.

به نوشته یورونیوز، در اسناد جدید منتشرشده توسط سیا همچنین درباره به قتل رساندن چه گوارا و کودتا علیه دولت آلنده و به قدرت رسیدن دیکتاتور شیلی، پینوشه، افشاگریهای جالبی وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری آفتاب ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۴۸۵۳۸۵، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین