پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه رسمی شبکه تهران گفت که شاید جاداشت زمان بیشتری را برای راه اندازی شبکه تهران بگذاریم، اما به دلیل برگزاری انتخابات این شبکه زودتر افتتاح شد.

شعار سال: محمد سرافراز در این مراسم که در سالن همایش های صداو سیما برگزار شد، افزود: به دلیل اینکه نامزدهای مجلس خبرگان رهبری باید در شبکه های استانی با مردم حوزه انتخابی خود سخن بگویند، این شبکه در پنجم بهمن ماه افتتاح شد.

وی ادامه داد شبکه پنج صدا و سیما پیش از این وظیفه اطلاع رسانی شبکه تهران را بر عهده داشت که حدود 6 سال پیش از طریق فرستنده های دیجیتال در سطح کشور برنامه های خود را آغاز کرد و در طی این مدت هویتی ملی یافت.

این شبکه همچنین در یک سال اخیر ماموریت یافت تا به مسایل اقتصادی نیز بپردازد و به همین دلیل مقرر شد شبکه جدید دیگری با محوریت مسایل و موضوع های شهر تهران راه اندازی شود.

محمد سرافراز با اشاره به اینکه مجموعه ای از ماموریت های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و همچنین اطلاع رسانی را برای این شبکه در نظر گرفته ایم، افزود: محیط و فضای استان تهران و کلان شهر تهران پرداختن این موضوع ها را ضروری می سازد، اما اطلاع رسانی در آینده برای رفع نیازهای شهر و شهروندی امر ضروری تری خواهد بود.

وی در ادامه توضیح داد: ما در شبکه تهران از تمام فن آوری های نوین در زمینه اطلاع رسانی از جمله شبکه های اجتماعی و اپلکیشن های تلفن همراه برای ارایه برنامه ها استفاده می کنیم.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه در ساختار نیروی انسانی این شبکه از نیروی انسانی محدود استفاده می شود گفت: در شبکه تهران از نیروی انسانی چابک با توانمندی و کارایی زیاد و جوان استفاده خواهد شد.

وی افزود: شبکه تهران، شبکه ای مجری محور است و از مجری های جدیدی در این شبکه استفاده می شود.

سرافراز توضیح داد: از خصوصیات دیگر شبکه تهران می توان به کیفیت تصویری آن اشاره کرد که برنامه های آن با کیفیت تصویری اچ دی یا تصویر با وضوح بالا و به شکل تولیدی اجرا می شوند.

وی ادامه داد: شبکه تهران اولین شبکه با وضوح تصویری بالا خواهد بود که به شکل تولیدی در داخل کشور فعالیت می کند البته کانال ما پیش از این کانال اچ دی و شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی را در حوزه برون مرزی با کیفیت اچ دی داشتیم اما کانال اچ دی، تولیدی محسوب نمی شد. بنابراین شبکه تهران اولین شبکه تولیدی در داخل کشور است و امیدواریم سایر شبکه ها هم با این کیفیت تصویری فعالیت خود را ادامه دهند.

سرافراز اضافه کرد: این شبکه یک واحد سیار و دو استودیوی جدید دارد که به کمک مهندسان ایرانی آماده سازی شده اند. اگر قرار بود واحد سیار به صورت بسته آماده از خارج خریداری شود هزینه آن چند برابر می شد. نوار از این شبکه حذف شده است و تمامی برنامه ها از طریق سرور و پلی لیست پخش می شوند.

سرافراز درباره فناوری به کار گرفته در شبکه تهران اظهار کرد: این فناوری ها باید هر روز بیشتر در سازمان صداوسیما به کار گرفته شود و ما تقاضا داریم تمام دستگاه ها که برای کلانشهر تهران کار می کنند کمک کنند تا شبکه ای خوب، مفید، آموزنده، با اطلاع رسانی مناسب در اختیار مردم تهران و شهرها قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: بهترین و زیباترین ها را در شهر تهران داریم اما از طرف دیگر این شهر در مسائلی مثل حاشیه نشینی و آلودگی هوا رکورددار است. تهران افراد فرهیخته زیادی در خود دارد و ما امیدواریم که نقاط ضعف در این شهر و استان کاهش یابد.

در پایان مراسم افتتاح رسمی شبکه تهران در سالن همایش های صداوسیما، سرافراز دقایقی را با رضا فیاضی بازیگر سینما و تلویزیون که در این مراسم حضور داشت گفت وگو و بعد از آن به سرعت سالن را ترک کرد و خبرنگاران حاضر موفق نشدند پس از حدود یک سال مسئولیت وی در سازمان صداوسیما با او مصاحبه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 5 بهمن 1394، کد مطلب: 81935496 (5128334): www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین