پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
پایگاه 'عربی 21 ' روز سه شنبه در مطلبی دلایل سیاسی ونظامی برگزاری نشست سران ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری سعودی، پس از شدت یافتن تهدیدهای انصارالله علیه ریاض وائتلاف به ویژه تهدید به موشک باران امارات وتوسعه عملیات نظامی آنها در نوار مرزی مشترک با عربستان را بررسی کرد.

شعارسال: عادل الاحمدی نویسنده وکارشناس سیاسی یمنی به عربی 21 گفت: به عقیده من این نشست واکنشی به تحرکات انصارالله یمن نیست، زیرا برگزاری آن برای ارزیابی اقدامات گذشته وبعدی ائتلاف، از ماه ها قبل برنامه ریزی شده بود.

عدنان هاشم کارشناس یمنی امور کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وایران نیز گفت: این نشست از وجود بحران در داخل ائتلاف سعودی در خصوص چگونگی تعامل با جنگ یمن در برابر موج فشارهای بین المللی روز افزون برای توقف عملیات نظامی ائتلاف، خبر می دهد.

هاشم افزود: اعضای ائتلاف سعودی با برگزاری این نشست خواستند نشان دهند که موضع واحدی در قبال جنگ یمن دارند ؛ آنها گفتند که به نبرد علیه انصارالله ادامه می دهند اما، در عین حال از ضرورت تامین امنیت عربستان، امارات وبحرین سخن گفتند.

کارشناس یمنی افزود: ائتلاف عربی میزان جدیت انصار الله در اجرای تهدیدهای خود واقف است وادامه فشار نیروهای انصارالله بر مرزهای عربستان وتهدید آن، احتمالا در نهایت موجب می شود عربستان وائتلافش وادار به توافق با این گروه شوند.

وی ادامه داد: با وجود تاکید بیانیه پایانی نشست بر حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری یمن اما همه کشورهای عضو ائتلاف سعودی به دنبال راهی هستند که بدون داشتن تبعات، از ائتلاف خارج شوند.

در این نشسست که یکشنبه گذشته در ریاض پایتخت عربستان به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برگزار شد وزرای خارجه ورئیسان ستادهای کل 13 کشور عضو ائتلاف عربی شامل عربستان، کویت، امارات، اردن، سنگال، سودان، پاکستان، بحرین، مالزی، مصر، جیبوتی، مغرب ودولت مستعفی یمن حضور داشتند.

عربستان به همراهی چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم آن شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 9آبان1396، کدخبر: 82714597: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین