پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه برای پیشرفت نیاز به ارتباط با دنیا داریم، گفت: هنوز در کشور تصمیم و اراده ای برای پیشرفت در علم و فناوری نداریم.

شعارسال : دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی  در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: هنوز در کشور ما تصمیم و اراده برای پیشرفت در حوزه فناوری گرفته نشده؛ اگر تصمیمی داشته باشیم قطعاً علم و فناوری زیرساخت‌های آن را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل لازم است صاحب فناوری شویم، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید خودمان فناوری را تولید و با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع به علت عدم اعتماد به توان داخلی و خودباوری، مدیران از فناوری خارجی به جای دستاوردهای داخلی استفاده می‌کنند، گفت: ضروری است که به تولیدات داخلی و دستاوردهای ایرانی توجه شود.

به گفته طیبی، زمانی ما می‌توانیم در این زمینه موفق باشیم که تصمیم به پیشرفت را نهادینه‌سازی کرده باشیم، اما چون تصمیم نگرفته‌ایم، به همین دلیل به دنبال راهکارهای آن نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کنیم، اظهار داشت: این تصمیمات باید کاملاً متکی به توان داخلی باشد؛ باید وصل به دنیا باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: ما معتقدیم که می‌توانیم فناوری‌هایی تولید کنیم به شرطی که نیاز کشور را به موقع شناسایی کرده و به موقع تصمیم بگیریم فناوری مورد نظر را به دست آوریم.

طیبی با تأکید بر اینکه باید به موقع شروع به کسب فناوری کنیم، اظهار داشت: باید تحریم‌ها را دور بریزیم تا قطعات به موقع به دست ما برسد. ما در تحریم‌ها دچار فساد شده‌ایم. اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم، باید به یک نقطه معقول فکری برسیم.

وی با تأکید بر اینکه ما در کشورمان واقعاً به لحاظ توان علم و فناوری، مشکلی نداریم گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی لازمی برای توسعه فناوری نداریم و هنوز اراده به پیشرفت حاصل نشده و علت آن این است که درگیر دعواهای سیاسی هستیم زیرا هنوز نتوانسته‌ایم مسائل ملی کشور را به مسائل شخصی خود حاکم کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فساد در تحریم‌ها تأثیر مستقیم در فناوری دارد، گفت: وقتی تحریم وجود دارد، امکان رقابت آزاد از بین می‌رود، به همین دلیل در تهیه منابع و تجهیزات دچار مشکلاتی می‌شویم.

طیبی با تأکید بر اینکه باید سرعت اجرای کار را افزایش دهیم، تصریح کرد: مدیران ما باید کاربلد باشند، آنها با صداقت هستند، اما کاربلد بودن مهم است.


شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:12 آبان 96، کد خبر : 4132153،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین