پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
یکی از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی پاکستان در مقاله ای به بهانه فرا رسیدن سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی در نزدیک به چهار دهه گذشته را برشمرده و با اشاره ثبات، امنیت و ایستادگی ایران در برابر موج عظیمی از فشارهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی در 37 سال گذشته، از انقلاب اسلامی به عنوان 'انقلاب بی نظیر' جهان نام برده که مشابه آن هرگز در تاریخ تکرار نخواهد شد.

شعارسال : مقاله ای که در شماره روز دوشنبه در روزنامه اردو زبان 'جنگ' پاکستان به قلم 'نفیس صدیقی' منشتر شده، به شرح زیر است:

10 فوریه (شب 21 بهمن) مصادف با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. همچنان که انقلاب اسلامی خود یک رویداد خیره کننده و حیرت انگیز در طول تاریخ محسوب می شود، به همان اندازه پایداری، ثبات و امنیت ایران به ویژه ترقی و پیشرفت این کشور طی 37 سال گذشته نیز حیرت انگیز است.

بعد از انقلاب های فرانسه، چین و روسیه در قرون 18 و 20، در زمان حاضر این انقلاب اسلامی ایران است که انقلابی بی نظیر و زبانزد هر عام و خاص در جهان است و دیگر نمی توان نمونه مشابه انقلاب اسلامی ایران را در جهان یافت و انقلابی مشابه این انقلاب دیگر رخ نخواهد داد.

ملت انقلابی ایران قیامی برپا کردند که در پی آن نظام خودکامه شاهنشاهی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی در کشور بنیان نهاده شد. نوع قیام و انقلاب در ایران، 'انقلاب اسلامی' بود و این انقلاب تا به امروز مقاوم ترین و توفنده ترین انقلاب در برابر نظام های سلطه جو و استعماری شناخته می شود.
اکنون که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را در میدان جهانی سیاست مستحکم ساخته و مقاومت مردم و دولتمردان این کشور علیه توطئه های خارجی و فشار قدرت های جهانی ادامه دارد.

در شرایط و اوضاع نگران کننده خاورمیانه و فراز و نشیب های طولانی مدت در منطقه به ویژه درگیری های داخلی در بسیاری از کشورهای دارای ذخایر عظیم نفتی، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه نا امنی و درگیری در امان مانده و این کشور به سرعت در مسیر رشد اقتصادی و تقویت اوضاع معیشتی مردم خود خود گام برمی دارد.
واکنش های قدرت های جهانی از جمله آمریکا به مقاومت ملت انقلابی ایران به ویژه تحمیل جنگ هشت ساله از سوی عراق با حمایت غربی ها علیه ایران و توطئه قدرت های جهانی برای تصرف ذخایر نفتی در منطقه، سرانجام نتیجه ای نداشت و تمامی توطئه های بدخواهان انقلاب اسلامی از جمله برخی قدرت های جهانی ناکام مانده است.

پس از جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی در ایران آسیبی ندید. به همین دلیل قدرت های جهانی به کمک برخی از متحدان منطقه ای خود سعی در ایجاد مشکلات و مسائل برای ایران به ویژه تضعیف کردن روحیه انقلابی مردم این کشور کردند اما تمامی این نقشه ها بی نتیجه بود. تحریم های شدیدی بر ایران به ویژه علیه بخش های مهم اقتصادی و مالی این کشور وضع شد و باید گفت آنچنان که ایران در برابر تحریم های جهانی مقاومت کرد، هیچ کشوری تا کنون با چنین وضعیتی روبرو نشده است.

در کنار چالش های جهانی، هرج و مرج های منطقه ای نیز نتوانست ثبات و امنیت ایران را تحت تاثیر قرار دهد. اوضاع نامطلوب افغانستان باعث شد تا وضعیت صلح و ثبات در پاکستان شدیدا تحت تاثیر قرار بگیرد اما باز هم جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد این وضعیت به اوضاع داخلی آن آسیبی وارد کند.
پایداری صلح و امنیت در کشور، جلوگیری از ورود عناصر تروریستی و تدابیر موثر برای دفع تبعات منفی درگیری های منطقه ای را می توان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 37 سال از پیروزی آن دانست.

امروز کارشناسان غربی نیز اعتراف می کنند که ایران دارای نظام مستحکم سیاسی و اقتصادی است و جمهوری اسلامی به عنوان قدرت اقتصادی منطقه پدیدار شده است.

درباره تنش های اخیر میان ایران وعربستان هم باید گفت که علاوه بر پاکستان، برخی از کشورها به ویژه چین، روسیه و آمریکا وارد گود میانجی گری شده اند تا بتوانند به رفع این تنش کمک کنند. چنین تنش هایی میان ایران و عربستان در گذشته نیز به وجود آمده بود ولی در آن زمان قدرت جهانی ایران را تحت فشار قرار می دادند اما اکنون این وضعیت برعکس شده و همان کشورها به دنبال گسترش تعاملات با ایران هستند. ایران توانست رویکرد خصمانه بسیاری از متحدان آمریکا را به تعامل و صلح تبدیل کند. 
ایران در 37 سال گذشته دستاوردهای عظیمی در بخش های سیاسی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... داشته و شاخص های بسیار خوبی در این زمینه ها وجود دارد. طی این سال ها میزان توسعه انسانی در ایران با رشد 64 درصدی و میزان سواد آموزی بین مردم با رشد 99 درصدی همراه بوده است.
موفقیت ایران در عرصه های علوم، فناوری، ماهواره ای، تقویت نظام دفاعی، قدرت نیروهای مسلح و پیشرفت این کشور در بخش های زیرساخت، بهداشت و آموزش و پرورش از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

ایران مناسب ترین کشور در منطقه برای جذب سرمایه گذاری در بسیاری از بخش های اقتصادی و مالی محسوب می شود. رئیس جمهوری چین اخیرا به ایران سفر کرد و روسای جمهوری دو کشور بر تعمیق همکاری های اقتصادی و افزایش حجم تجارت دوجانبه تا 600 میلیارد دلار به توافق رسیدند. در همین زمینه سران کشورهای روسیه، آلمان و بسیاری از کشورهای غربی بر سرمایه گذاری کلان در ایران تاکید دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار سه شنبه 06 بهمن 1394 ، کد مطلب :(5129211)81936091 : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
درست است که قدرت اقتصادی هستیم ولی عدم برابری در توزیع قدرت مانع بهره مندی کامل مردم از این ثروت شده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین