پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم گره خوردن اعتبارات وزارت بهداشت به منابع پایدار گفت: در حال حاضر مشکل ما در ساختار سلامت تاخیر پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر است؛ چراکه این موضوع باعث شده امورات جاری مراکز بهداشتی و درمانی با چالش مواجه شود.

شعارسال: دکتر ابراهیم گلمکانی ، با اشاره به لزوم گره خوردن حوزه سلامت با منابع پایدار، گفت: واقعیت این است که ادامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه سلامت، به وجود منابع پایدار متکی است. باید توجه کرد که در حال حاضر در این حوزه بحث کمبود قانون نداریم و مشکل‌مان مشکل قانونی نیست.

وی افزود: در حال حاضر ما قانون ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده را در حوزه منابع و اعتبارات سلامت داریم، اما مشکل‌مان بیشتر تخصیص منابع و تامین اعتبارات است. بر این اساس در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این منابع را برای سال جاری اختصاص داده و در مرحله بعد تامین کنیم.

طلب ۴۰۰۰ میلیاردی بیمه سلامت از دولت

گلمکانی با بیان اینکه از طرفی انتظار داریم که در حوزه بیمه هم منابعی که تدارک دیده شده به بندهای پایدار متصل شوند، ادامه داد: در سال جاری برای سازمان بیمه سلامت ۱۱ هزار میلیارد تومان به عنوان اعتبار و بودجه دیده شده است. این درحالیست که کمتر از ۳۰ درصد این میزان اعتبار تا کنون تامین شده است. در عین حال بیمه سلامت از سال گذشته بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان طلب داشته که هنوز هم این اعتبار تامین نشده است و طبیعتا بیمه سلامت هم هنوز نتوانسته بدهی‌هایش را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ما در ساختار سلامت تاخیر پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر است، گفت: این موضوع باعث شده که  امورات جاری مراکز بهداشتی و درمانی با چالش مواجه شود. در حال حاضر پرداختی‌های ما در بسیاری از مراکز با تاخیر روبرو شده است و مراکز درمانی حتی برای هزینه‌های روزانه خود هم با چالش مواجه شده‌اند.

درخواست وزارت بهداشت از دولت

گلمکانی با بیان اینکه اعتبار یک درصد ارزش افزوده در قانون الحاق آمده است و بنابراین ثابت است، تاکید کرد: انتظار داریم لایحه ارزش افزوده که اکنون به مجلس رفته است، ثابت شود تا منابع نظام سلامت محکم‌تر باشند. از طرفی اعتبار ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها نیز در قانون آمده است، اما مهم تامین این منابع مالی است. به عنوان مثال تا زمانیکه پول هدفمندی یارانه‌ها به خزانه واریز نشود، از کجا قرار است این ۱۰ درصد را به وزارت بهداشت پرداخت کنند؟ بنابراین باید قبل از اینکه پول هدفمندی وارد خزانه شود، ابتدا ۱۰ درصد سهم بهداشت و درمان واریز شود تا مطمئن باشیم که این منبع مالی تامین شده است.

۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها هنوز اختصاص نیافته است

وی درباره میزان تامین اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۹۶، گفت: تاکنون که هفت ماه از سال می‌گذرد، انتظار داشتیم که از یک درصد ارزش افزوده نزدیک به ۲۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد، اما این درحالیست که تاکنون نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. از ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها هم متاسفانه تقریبا چیزی اختصاص پیدا نکرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران، تاریخ انتشار 14آبان 96، کد مطلب 959487 : ، www.econews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین