پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
مدیر‌کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: رسیدگی به تراکنش های بانکی با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی سودجویان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و بر این اساس 700 میلیون تومان فرار مالیاتی در استان کرمان به نفع دولت وصول شده است.

شعار سال: محمد سلمانی شنبه افزود: مجموع پرونده های تشکیل شده در استان کرمان در رابطه با رسیدگی به تراکنش مالی 421 پرونده است و از این تعداد 195 پرونده هیچ سابقه مالیاتی در استان نداشتند و 16 پرونده مربوط به اتباع خارجی است که فعالیت اقتصادی فراوانی دارند اما مالیات پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی مردم باید همکاری لازم را داشته باشند تا عدالت در جامعه برقرار شود اظهار کرد: فرار مالیاتی در رقم های زیاد مبادلات کالا و یا ارائه خدمات با پول نقد، انجام می گیرد.

مدیر‌کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در پی تراکنش بانکی بسیار زیاد بدون شفافیت مالی هستیم و تا جایی که قانون اجازه می دهد اجازه تضییع حقوق افراد صاحب حساب را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی فضای سالم رقابت را در کشور بوجود می آورد افزود: هدف ما از این اقدام دریافت حقوق حقه دولت و بیت المال است که برای مردم و کشور هزینه می شود.

سلمانی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح جامع مالیاتی هر روز شفافیت اقتصادی در کشور و استان کرمان بیشتر می ‌شود تصریح کرد: تعدادی از مودیان با کارت بازرگانی دیگران کار اقتصادی انجام می دهند و امروز مالیات به نام صاحب کارت بازرگانی تعیین شده است.

وی گفت: گروه مشاوران مالیاتی در استان کرمان تشکیل شده است و با مراجعه افراد مشاوره های لازم به آنها داده می شود و همچنین در روزهای یکشنبه و سه شنبه نیز امور مالیاتی استان کرمان ملاقات عمومی دارد.

جلوگیری از فرار مالیاتی از وظایف اصلی سازمان امور مالیاتی کشور و این اداره کل در استان کرمان است و یکی از راه های جلوگیری از فرار مالیاتی رسیدگی به تراکنش های بانکی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 13 آبان 96، کد مطلب: 82719217 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین