پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
مدیر مرکز صلح و محیط زیست با بیان اینکه زنان نقش مهمی در صلح و محیط زیست دارند، گفت: زنان در تقویت فرهنگ صلح نقش مهمی دارند، چون مسئله فرهنگ سازی و آموزش در خانواده ها توسط مادران صورت می گیرد لذا نقش آنها بسیار کلیدی و مهم است.

شعارسال: هومان لیاقتی، مدیر مرکز صلح و محیط زیست و رییس پژوهشکده علمی و محیطی دانشگاه شهید بهشتی در همایش بین المللی نقش زنان و خانواده در ایجاد صلح و مقابله با اثرات جنگ بر محیط زیست گفت: مرکز صلح محیط زیست یک سازمان مردم نهاد است که سالانه به پاسداشت روز ششم نوامبر (15 آبان) که توسط سازمان ملل اعلام شده، مراسمی را در این خصوص برگزار می کند که اثرات جنگ و مخاصمات بر محیط زیست و منابع کلی زمین را مورد بحث قرار می دهد و سازمان ملل هم به این امر توجه دارد.

وی بیان کرد: سازمان مردم نهاد مرکز صلح محیط زیست را خانم دکتر ابتکار در سال 1384 بنیان نهاده است، کاملا سازمان غیردولتی است که در بحث محیط زیست و صلح فعال است و با فعالیت های دولتی دکتر ابتکار ارتباطی ندارد.

لیاقتی در ادامه تصریح کرد: امسال هم در این مراسم ،موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان بنیاد نشر و حفظ آثار ارزش های انقلاب اسلامی و چندین سازمان مردم نهاد همکاری داشتند و با چهره های بین المللی خوبی مانند گری لوییس که نماینده سازمان ملل در ایران است و خانم زینگلن، سفیر سوییس و مدیر بنیاد صلح ژاپن در این همایش همکاری داشتیم.

رییس پژوهشکده علمی و محیطی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: فقر، صلح و محیط زیست مشکلی هستند که باید در یک مقوله دیده شوند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی مرکز صلح و محیط زیست، آگاه سازی مردم در خصوص اثرات جنگ بر محیط زیست افزایش یافته است، گفت: بسیاری از ریزگردهایی که وارد کشور ما شدند از اثرات جنگ تحمیلی علیه ایران بوده است. صدام حسین و رژیم بعثی تالاب ها را در آن سوی مرز خشک کردند، حتی بسیاری حیات وحش که نه تنها جانوران، گیاهان و اکوسیسم را دربرمی گیرد در اثر جنگ ها و مخاصمات در کشورمان صدمه دیدند، کشور همسایه عراق هم در اثر جنگ های منطقه ای آسیب های بسیاری دیده است،اینها مواردی هستند که مرکز صلح محیط زیست ایران در راه فرهنگسازی به کار گرفته و توانستیم فرهنگ خوبی را ایجاد کنیم.

لیاقتی با اشاره به ارتباط مرکز صلح و محیط زیست ایران با کشورهای خارجی اظهار کرد: ما با کشور ژاپن ارتباط خوبی داریم، چون ژاپن خود قربانی مسئله جنگ و مخاصمات بوده است.

وی گفت: ما یک سازمان مردم نهاد کوچکی هستیم ،تعامل بسیار خوبی داریم و در حد امکانات و بضاعت خود برنامه های مشترک و خوبی را با این کشورها برگزار کردیم ولی در حد معمولی بوده ،برگزاری مراسم امروز و راه اندازی کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های ما است.

وی با بیان اینکه زنان نقش مهمی در صلح و محیط زیست دارند، اظهار کرد: زنان در تقویت فرهنگ صلح نقش مهمی دارند، چون مسئله فرهنگ سازی و آموزش در خانواده ها توسط مادران شروع می شود لذا نقش آنها بسیار کلیدی و مهم است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شبستان ، تاریخ انتشار: 16 آبان 1396 ، کدخبر: 667853 ، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
فقط حرف زدن و سمینار برگزار کردن برای زنان کافی نیست.بانوان فقط تصمیمای اجرایی و عملی نیاز دارن نه شعار.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین