پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
استاندار کردستان در جلسه کارگروه اشتغال بخشی از راهبرد مدیریتی خود را روشن کرد؛ سنگ محک «مرادنیا» برای ارزیابی عملکرد همه مدیران و فرمانداران، «ریاضیات» است؛ کار کسانی که با خبرسازی تاکنون در صندلی خود ماندگار شده‌اند از حالا سخت می‌شود؛ استاندار همچنین به دنبال ایجاد فضای پرسشگری در استان است.

شعار سال: جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان شامگاه دوشنبه در استانداری برگزار شد؛ جلسه هر مقدار که خسته کننده بود اما حرف‌های تازه‌ای هم در دل خود داشت، اظهارات نماینده عالی دولت در استان که در این جلسه ایراد شد اگر عملیاتی شود قدمی بلند در مسیر اصلاح وضعیت نابسامان کردستان است.

مبحث اصلی مطرح در جلسه مذکور از این قرار بود که گویا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به تدوین برنامه جامع اشتغال فراگیر کرده که طبق مفاد برنامه پیش‌بینی شده و با اعطای تسهیلات، نرخ بیکاری کشور در سال 96 به میزان هشت دهم درصد کاهش پیدا کرده و 970 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های اقتصادی ایجاد شود، که سهم کردستان با توجه به برنامه اعلامی تعداد 33170 شغل است؛ سهم در نظر گرفته شده برای کردستان از اعتبارات برنامه اشتغال فراگیر مجموعاً 642 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

نخستین واکنش استاندار به آنچه در جلسه مطرح شد طرح نگرانی‌هایی بود؛ «مرادنیا» زمان‌بندی پیش‌بینی شده در دستورالعمل را یک زمان‌بندی طولانی عنوان کرد و گفت: در حالی که چهار ماه بیشتر زمان برای جذب تسهیلات در نظر گرفته شده در اختیار نداریم دو ماه، برای طی کردن مراحل دریافت تسهیلات، پیش‌بینی شده و لازم است که این زمان کوتاه‌تر شود و در صورت امکان، در توزیع اعتبارات، اختیارات به شهرستان‌ها تفویض شود تا کار سریع‌تر انجام شود؛ اعطای تسهیلات را هم به رسته‌های تعریف شده محدود نکنیم و رقابتی بین دستگاه‌ها و شهرستان‌ها ایجاد شود که هر کس قدرت جذب بیشتری داشت از تسهیلات استفاده کند.

پس از اظهار نظر چند نفر از مدیران استان، عبدالله کاردانی، رئیس خانه صنعت و معدن کردستان که انگار از شنیدن برخی سخنان تکراری به شدت شاکی بود خطاب به «مردانیا» گفت: حالا که مدیران، این همه مسئله در این جلسه مطرح می‌کنند پیشنهاد ما این است 15 فروردین سال آینده جلسه‌ای تشکیل شود و ارزیابی شود که هر کدام از مدیران حاضر در جلسه، موفق به ایجاد چه میزان اشتغال واقعی شده‌اند.

استاندار کردستان هم پس از این سخنان به مطالبه غالب مردم استان در مورد حل معضل بیکاری و نیز وظیفه دستگاه‌های متولی اجرای دستورالعمل مورد بحث در جلسه اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات، دستور کار مشخص داشته باشند و وقت کافی در نظر بگیرند.

«مرادنیا» همچنین توصیه کرد 60 درصد اعتبارات در میان شهرستان‌ها توزیع شود و 40 درصد هم به صورت شناور باقی بماند تا هر شهرستانی که عملکرد خوبی داشت، این بخش از اعتبارات به آن شهرستان اختصاص داده شود.

وی تأکید کرد: پاسخ‌گوی مردم در عدم جذب این اعتبارات فرمانداران خواهند بود و ارزیابی عملکرد همه مدیران و فرمانداران بستگی به همتی دارد که در این بخش به کار می‌گیرند.

اما در ادامه جلسه، رئیس کانون کارآفرینی استان کردستان به عنوان نماینده بخش خصوصی در بخشی از گفته‌های خود از آنچه تنگ‌نظری برخی مدیران دستگاه‌های دولتی در واگذاری امور به بخش خصوصی عنوان نمود، انتقاد کرد که این اظهارات هم با واکنش استاندار کردستان مواجه شد.

«مرادنیا» گفت: اگر بخواهیم شفاف‌سازی کرده و گره کارها را باز کنیم باید تعارف را کنار گذاشته و شفاف سخن بگوییم، در لفافه صحبت کردن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و اگر واقعاً چنین فضایی حاکم است باید آن را اعلام کرده و فضای پرسش‌گری را در استان ایجاد کنیم.

آنچه استاندار کردستان در عمل انجام خواهد داد را زمان مشخص خواهد کرد ولی همین اظهارات امروز وی روزنه امیدی است برای بخش بزرگی از مردم، در استانی که از سیاسی‌کاری چهار سال گذشته استاندار سابق به ستوه آمده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری تابناک کردستان، تاریخ 15 آبان 96 ، کد مطلب: 520610: www.tabnakkordestan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین