پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
در جلسه‌ مشترک بین مدیران ارشد معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو درخصوص سیاست‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بحث و تبادل نظر شد.

شعار سال: قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در این جلسه از راه‌اندازی کمیته بازنگری داروهای پرهزینه و پرمصرف خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته مشترک در دو حوزه درمان و غذا و دارو و بازنگری سیاست های دارو و تجهیزات پزشکی می‌توان در مدیریت هزینه‌ها گام موثری برداشت.

وی افزود: باید در مواردی که دارو گران و کمیاب است و برای بیمار مشکل ایجاد می کند؛ راهکار مناسب و منطبق بر منابع کشور و با هدف حمایت مالی از بیماران طراحی و اجرایی شود.

در ادامه جلسه غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو اظهارداشت: تدوین پروتکل‌های واحد در داروهای بیماران خاص، پانسمان‌های گران قیمت، تحت پوشش قرار دادن داروها و تدوین راهنمای بالینی در بخش شیمی‌درمانی، اقدامی مثبت تلقی می‌شود.

گفتنی است که این نشست به منظور بررسی مشکلات موجود و با محوریت مدیریت و برنامه‌ریزی برای بهبود نحوه توزیع، مصرف، حمایت مالی از بیماران و مدیریت بهینه دارو و بیماری‌ها و اقلام مصرفی در درمان آنها برگزار شد.

برگزاری نشست‌های مستمر کارشناسی و مدیریتی و اجرای پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های مشترک، با تمرکز بر مدیریت بیماری‌های پرهزینه، دارو و ملزومات مصرفی گران قیمت از دیگر مصوبات این نشست بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 17 آبان 96 ،کد مطلب: 10257: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین