پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
وزیر خارجه روسیه انتقادهای برلین درباره پرونده تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله روسی-آلمانی مبنی بر دخالت در امور داخلی برلین را رد کرده و دخالت‌های آلمان در امور داخلی روسیه را بیشتر دانست.

شعارسال: وزیر امور خارجه روسیه واکنش شدید برلین به اعتراض خود درباره پرونده تجاوز به یک دختر 13 ساله روسی-آلمانی در برلین توسط پناهندگان را نوعی اقرار به گناه از طرف آلمان ارزیابی کرده و در این باره اظهار داشت: وقتی همتای آلمانی من این گونه خونسردی و کنترل خود را ( در برابر اعتراض ما) از دست می دهد به این معنی است که همه استدلال هایش جور و درست نیست.

وی همچنین تصریح کرد که مقامات آلمانی باید مسکو را درباره روند تحقیقات درباره این پرونده آگاه کنند، چرا که این پرونده تجاوز مربوط به یک شهروند 13 ساله روسی است. ما باید بر اساس قواعد جهان متمدن در جریان پیش آمدهایی که برای شهروندان روسی رخ می دهد قرار بگیریم.

لاوروف افزود: درباره پرونده فعلی این اتفاق نیافتاده است. تا به حال ما نه از طرف مقامات آلمانی بلکه از جامعه روسی زبان و وکیل این خانواده اطلاعاتی در این باره به دست آورده ایم.

"اشتاین مایر"، "لاوروف" را متهم به دخالت در امور داخلی آلمان کرده است. وی اظهار داشته است که هیچ دلیل و توجیهی وجود ندارد که پرونده تجاوز به یک دختر 13 ساله روسی-آلمانی را برای تبلیغات سیاسی مورد سوء استفاده قرار دهیم. به این ترتیب بحث های داغ مهاجرت در آلمان تشدید می شود.

لاوروف این انتقاد وزیر امور خارجه آلمان را شدیدا رد کرده و گفت: ما در امور داخلی آلمان دخالت نمی کنیم. در ضمن دوستان آلمانی ما به طور منظم و خیلی بیشتر از ما وقایع و امور داخلی روسیه را نه تنها در زمینه حقوق بشر بلکه در زمینه های دیگر تفسیر می کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفته بود: خبر مربوط به ناپدید شدن لیزای ما ( دختر 13 ساله روسی- آلمانی) مدت طولانی پنهان شده بود. من امیدوارم که مشکلات مربوط به مهاجرت منجر به تلاش‌هایی در راستای جایگزین کردن مصلحت سیاسی به‌جای واقعیت نشود.

لیزا دختری 13ساله با تابعیت روسی ــ آلمانی است که در 11 ژانویه ناپدید شد و بعد از 30 ساعت دوباره پیدا و مدعی شد که توسط پناهجویان مورد تجاوز قرار گرفته است.

البته دادستانی برلین می‌گوید شواهدی دال بر تأیید گفته‌های این دختر 13ساله نیست.

استفان زایبرت" سخنگوی دولت آلمان نیز استفاده ابزاری سیاسی از این حادثه را رد کرده گفت: آلمان یک دولت مشروعه قانونی است. قوه قضائیه باید در آرامش و بدون دخالت از خارج بتواند روی این مسئله کار کند.

تنش دیپلماتیک بین برلین و مسکو در حالی رخ می‌دهد که موضوع مهاجرت پناهجویان در داخل آلمان تحت تأثیر حوادث اخیر شهر کلن و دیگر شهرهای آلمان قرار گرفته است. موارد زیادی از آزار و اذیت زنان توسط پناهجویان در جریان جشن سال نو در کلن گزارش شده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 8 بهمن 1394، کدمطلب: 984380، 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین