پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
مراقب باشید چون ” پیش دریافت ” و ” علی الحساب دریافتی” با هم متفاوت هستند.

شعار سال: مراقب باشید چون ” پیش دریافت ” و ” علی الحساب دریافتی” با هم متفاوت هستند.

در قانون محاسبات عمومی کشور تعریف پیش پرداخت (که در دفاتر دریافت کننده وجه پیش دریافت تلقی میشود) و علی الحساب بشرح ذیل بیان شده است:

ماده ۲۸ : پیش پرداخت عبارت است از ، پرداختی که از محل اعتبارات مربوط بر اساس حکم و قراردادها طبق مقررات پیش از انجام تعهد صورت میگیرد.

ماده ۲۹ : علی الحساب عبارت است از ، پرداختی که به منظور ادای قسمتی از تعهد با رعایت مقررات صورت میگیرد.

حسابداران شرکت ها بخصوص شرکت های پیمانکاری و مشاوره و ارائه کنندگان خدمات بایستی از هر کدام از این سرفصل ها بطور صحیح استفاده نمایند زیرا بطور خلاصه، علی الحساب در ازای خدماتی که انجام شده (فاکتور فروش کالا و خدمات صادر شده) دریافت می گردد ولی پیش دریافت جهت خدماتی که در آینده ارائه خواهد شد ، دریافت می گردد.

بر همین اساس ممیزین مالیاتی در زمان رسیدگی؛ معمولا” مانده حسابعلی الحساب را به درآمد سالانه اضافه نموده یا حتی به این دلیل که قسمتی از درآمدشرکت، کتمان شده به قصد رد دفاتر یا محاسبه درآمد مشمول مالیات از طریق علی الراس اقدام به ارجاع پرونده مالیاتی به هیات بند سه مینمایند.

پس مراقب باشید که پیش دریافت ها را در حساب علی الحساب ثبت نکنید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ساختمان آنلاین، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کد مطلب: -، www.sakhtemanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین