پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شماری از واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت خود با مشکلات جدی مواجه هستند و برای برون رفت از این شرایط نیاز به کمک و همکاری بانک ها و دستگاه های دولتی دارند.

شعارسال: رحیم زارع، در حاشیه دیدار با هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی آباده بیان داشت: اوضاع نامناسب تولید در برخی از شهرک‌های صنعتی سبب شده تا مدیران بعضی از این واحدهای تولیدی یا کارخانه خود را اجاره دهند و یا برای معافیت از پرداخت حقوق و مالیات، تصمیم به تعطیلی واحد تولیدی خود بگیرند.

نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود: همه باید با همکاری یکدیگر برای حل مشکلات مالی واحدهای تولیدی و روان سازی امور جاری آنها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: تسهیل، تشویق و مهیا کردن شرایط برای ساماندهی ارتباط بین صنایع کوچک، متوسط و بزرگ از نیازهای امروز جامعه صنعتی و تولیدی در کشور است.

زارع گفت: ما باید شهرک‌های صنعتی خود را حفظ کنیم زیرا این شهرک‌ها نقش بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان آباده گفت: کاهش ظرفیت تولید از مهمترین مشکلات فراروی آنهاست و هم اینک برخی از واحدهای تولیدی این شهرستان یا تعطیل شده اند و یا با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اگر می خواهیم حوزه شمال فارس به بخش صنعتی و تولیدی تبدیل شود ابتدا باید زیرساخت های لازم فراهم شود، و همچنین با بهره گیری از جوانان برای شکل گیری صنایع پایین دستی در این منطقه اقدام کنیم.

زارع افزود: قابلیت های شهرستان آباده به لحاظ برخورداری از منابع انسانی در استان فارس کم نظیر است و با توجه به شمار زیاد جوانان دانش آموخته می توانیم ازآنها برای بهبود وضعیت تولید در صنایع کوچک و متوسط این شهرستان بیشترین استفاده را ببریم.

وی بیان کرد: برای واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی ایزدخواست و ناحیه صنعتی سورمق شهرستان آباده، پنج درصد هزینه آن به صورت نقدی و مابقی در قالب اقساط 48 ماهه دریافت می شود.

او گفت: همچنین در صورت بهره برداری از واحد تولیدی در موعد مقرر در شهرک های صنعتی مناطق یاد شده و ارایه فهرست شاغلان در این واحدها، متولیان آن از 90 درصد تخفیف نیز برخوردار خواهند شد.

زارع اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس نهم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان آباده را مصوب کرد و ما امیدواریم با مساعدت مجلس دهم و دبیر عالی مناطق ویژه اقتصادی، به زودی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان راه اندازی شود.

شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 21آبان1396 ، کدخبر: 356224: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین