پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
قائم مقام نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به اتهام نماینده سعودی که می گفت ایران در امور اعراب دخالت می کند، گفت: آیا پیشنهاد سلمان فارسی در جنگ خندق هم دخالت ایران در امور اعراب بود؟

شعارسال: قائم مقام نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به اتهام نماینده سعودی که می گفت ایران در امور اعراب دخالت می کند، گفت: آیا پیشنهاد سلمان فارسی در جنگ خندق هم دخالت ایران در امور اعراب بود؟

«امجد قاسم آقا» در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات عبدالله المعلمی نماینده عربستان سعودی که حضور ایران در سوریه را در حمایت از تروریسم دانسته بود، این مطلب را مطرح کرد.

نماینده سوریه که اظهارات خود را با نیشخندی به نماینده سعودی آغاز کرد، افزود: نماینده عربستان به کشورم و حضور نیروهای ایرانی در آن اشاره کرد، باید بگویم این یک دفاع مشترک بین ما و ایران است و به این روابط گرم افتخار می کنیم.

امجد قاسم آقا ادامه داد: همچنین به روابط گرم با روسیه هم افتخار می کنیم که در مقابله با داعش و النصره که مورد حمایت نظامی و مالی سعودی ها هستند، همکاری می کنند.

وی با تاکید بر این که همکاری ایران، روسیه و سوریه در مقابله با تروریسم و داعش است و ما به این همکاری افتخار می کنیم، اضافه کرد: من باید نکته کوچکی را به سفیر سعودی بگویم شاید متوجه شود در گذشته چه اتفاقی افتاده است؟

بر پایه گزارش ایرنا، نماینده سوریه اظهار کرد: در جنگ خندق که قبایل عرب در محضر رسول خدا(ص) در مدینه منوره جمع شده بودند، سلمان فارسی پیشنهاد داد تا اطراف مدینه را خندق حفر کنند. این پیشنهاد سلمان فارسی قریش را از دست کفار نجات داد.

امجد قاسم آقا اضافه کرد: حال باید از سعودی ها پرسید در این جا هم ایران در امور اعراب دخالت کرد؟ آیا در زمان رسول خدا، فرمانده سپاه، ایرانی نبود؟

وی تاکید کرد: اتهاماتتان ربطی به روابط قوی و برادرانه ما ندارد و امروز هم افتخار می کنیم که این روابط صمیمی را اعلام کنیم. ما از نیروهای ایرانی برای کمک به سوریه در مقابله با تروریست ها تشکر می کنیم و از نیروهای روسیه هم قدردانی می کنیم که ما را در مقابله با تروریسم کمک می کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار: 27آبان1396 ، کدخبر: 566309: www.jahannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین