پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صدور پروانه دو شرکت خصوصی پست در روز‌های آینده خبر داد.

شعارسال : محمد جوادآذری جهرمی امروز در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ، با اشاره به کاهش تصدی گری وزارت ارتباطات و واگذاری شرکت های زیرمجموعه گفت : تنها شرکتی که به صورت کامل و مستقیم زیرنظر این وزارتخانه قرار دارد، شرکت ارتباطات زیرساخت است.


جهرمی اضافه کرد : هر چند این واگذاری از نوع خصولتی بوده است ، اما این وزارت تلاش می کند تا جایی که ممکن است ، کمترین میزان تصدی گری را در این زمینه داشته باشد.
وی درباره برنامه های وزارتخانه در زمینه کاهش تصدی گری اظهار داشت : چند روز آینده، پروانه فعالیت دو اپراتور خصوصی پست ارائه خواهد شد و پیش بینی می شود درآمد ۸۰۰ میلیارد تومانی فعلی حوزه پست در کمتر از یکسال به دو برابر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در کشور، ظرفیت ترانزیت داده ایران در حوزه جنوب به شمال فعال شد و موفق به عقد قرارداد ۳۰۰ گیگ ترانزیت جنوب به شمال بودیم.

وی درباره شاخص رقابت پذیری گفت: این شاخص در دو حوزه سهولت کسب و کار و سرمایه گذاری با مشکلاتی همراه است، زیرا شروع یک کسب و کار زمان بر است و ضعف قوانین نیز وجود دارد.

جهرمی ادامه داد: همچنین سنگ اندازی هایی بر سر راه تاسیس و را اندازی یک استارتاپ وجود دارد که در نهایت اغلب آنها به نتیجه نمی رسد.

وی افزود : بر اساس تکالیف برنامه ششم ، باید بازار حوزه ارتباطات در کشور رشد ۲.۵ برابری را تجربه کند ، اما در سویی دیگر، آنچه در دنیا وجود دارد با این روند متفاوت است زیرا در دنیا شتاب رشد چندین برابری در حال رخ دادن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقتصاد دیجیتال گفت : انقلاب صنعتی چهارم در دنیا در حال رخ دادن است و اقتصاد دیجیتال پیش برنده اقتصاد دنیا خواهد بود.

جهرمی ادامه داد : همان طور که عملکرد سایر کشورها نشان می دهد در دنیا اکثر کشور ها، آینده اقتصاد خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که اقتصاد دیجیتال در درآمد و اقتصاد آنها سهم عمده ای را دارا باشد.

وی اظهار کرد : این در حالی است که در اقتصاد ایران همچنان تکیه بر درآمدهای اقتصاد سنتی پابرجاست و اگر بررسی و تحقیق جامعی انجام شود، رابطه معناداری میان اقتصاد دیجیتال و رشد تولید ناخالص داخلی GDP به دست خواهد آمد.

وزیر دولت دوازدهم ادامه داد : مهم‌ترین پیام اقتصاد دیجیتال ترکیب بخش های مختلف است که زیرساخت آن فناوری اطلاعات است.

جهرمی افزود: زیرساخت و چارچوب لازم برای معرفی و حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال وجود دارد زیرا اگر در این مسیر حرکت نکنیم، اقتصاد کشور را از دست خواهیم داد، البته همچنان برخی نگاه های ضد فناوری و تکنولوژی در کشور وجود دارد که اگر اصلاح نشود و از این ظرفیت استفاده نشود، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وزیر ارتباطات در ادامه در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی درباره دستور قضایی برای بسته شدن اپلیکیشن ویز گفت: شکی نیست که این اپلیکیشن اسرائیلی است و به هیچ عنوان استفاده از آن را قبول نداریم، اما نحوه اجرای این دستور قضایی باعث صدمه زدن به اعتماد عمومی و لطمه زدن به استفاده از اپلیکیشن های داخلی شده است.

جهرمی گفت: با ایجاد اینگونه موانع نمی توان انتظار توسعه تولیدات بومی را داشت و نباید فقط دولت را مانع توسعه استارتاپها دانست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری پارسینه، تاریخ انتشار: 7 آذر 1396، کدخبر: 394680، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین