پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تعیین مهلت قانونی برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان از سوی کمیسیون متبوعش، تصریح کرد: با مصوبه اخیر کمیسیون دولت مکلف به اجرای این طرح مهم تا سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شد.

شعار سال: سید حمایت میرزاده با اشاره به عدم اجرای درست طرح نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، اظهار کرد: این طرح در بند 2 ماده 63 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه آمده ولی دولت تا به امروز تن به اجرای آن نداده است، همین مسئله باعث شد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بار دیگر نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار خود قرار داد و در این باره در آخرین نشست خود الزام قانونی جهت اجرای آن تعیین کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت اجرای نظام رتبه بندی، افزود: هیأت رئیسه کمیسیون نظر به اهمیت و تأثیر طرح در معیشت معلمان الزامی قانونی برای هرچه سریع‌تر اجرا کردن آن در نظر گرفت.

وی ادامه داد:قانون‌گذار در زمان تدوین برنامه ششم توسعه زمانی برای اجرای طرح مذکور در نظر نگرفته بود لذا دولت اجازه داشت تا سال پایانی برنامه اجرای نظام رتبه بندی را به تعویق بیندازد که بر همین اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات در آخرین نشست خود تبصره‌ای به مصوبه خود اضافه کرد و براساس مصوبه کمیسیون دولت مکلف به اجرای طرح، حداکثر تا سال تحصیلی 98-97 شد.

میرزاده با بیان اینکه اعضای کمیسیون اعتقاد دارند که نظام رتبه بندی معلمان اجرایی نمی‌شود، افزود: انتظاراتی از قشر فرهنگی و معلمان در جامعه وجود داشت که با اجرای قانون بسیاری از این انتظارات برآورده خواهد شد.

وی درباره اهداف طرح رتبه بندی معلمان، توضیح داد: همانطور که در دانشگاه اساتید دارای رتبه‌های مشخص دانش‌یاری، استادیاری، مربی و استاد تمامی هستند، تلاش می‌شود طرح رتبه‌‎بندی در آموزش و پرورش به شکلی درآید تا معلمان نیز به نوعی رتبه بندی شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جایگاه علمی معلمان، فعالیت پژوهشی و سوابق کاری آنان در رتبه‌بندی آن‌ها تأثیر خواهد داشت، اضافه کرد: رتبه بندی معلمان در ارتقای حقوق و مزایا و همچنین جایگاه شغلی آنان تأثیرگذار خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب: 358288 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین