پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور با اشاره به استانی شدن بودجه سال 97 و مزایا و ایرادات این طرح گفت: رایزنی ها و گفت‌وگو هایی دولت برای سال 97 با مجلس انجام داده است و مهم ترین موضوع در حال حاضر استانی شدن بودجه کشور است ما با استانی شدن بودجه مخالفت نیستیم حتی 30 درصد این را تصویب و افزایش دادیم.

شعارسال : حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس  با اشاره به استانی شدن بودجه سال 97 و مزایا و ایرادات این طرح گفت: رایزنی ها و گفت‌وگو هایی دولت برای سال 97 با مجلس انجام داده است و مهم ترین موضوع در حال حاضر استانی شدن بودجه کشور است ما با استانی شدن بودجه مخالفت نیستیم حتی 30 درصد این را تصویب و افزایش دادیم.

حاجی بابایی ادامه داد: ردیف های ملی و متفرقه و بخش عمده بودجه را موافقیم استانی شود اما به شدت مخالف آن هستیم که موضوع یارانه ها را دولت استانی کند چرا که با تحقق این امر تیر خلاصی به یارانه افراد کم درآمد در استان ها می زنیم چرا که با اجرای طرح استانی شدن یارانه ها تنها نفع این کار ثروتمند شدن دولت را در پی دارد و قشر کم درآمد و فقیر بیشترین زیان را خواهند دید.  

وی در تشریح پرداختی از محل هدفمندی یارانه ها به مردم ، تولید و دولت اظهارداشت: به مردم گفته شد که 9 حامل انرژی را که روزانه آنها را مصرف می کنند در مصرف انها صرفه جویی کنند و ما قیمت ها را افزیش می دهیم و مابه التفاوت افزایش را قرار بر این شد که 50 درصد به مردم ، 30 درصد به تولید و 20 درصد برای افزایش حقوق های مردم در نظر گرفته شود که متاسفانه به این منوال در دولت های اخیر موضوع هدفمندی یارانه ها پیش نرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یارانه 45هزار و پانصد تومانی دیگر ارزش قبلی را برای مردم ندارد تصریح کرد: باید هر سال بر مبلغ پرداختی به مردم از محل هدفمندی یارنه ها بر اساس تورم و رشد اقتصادی افزوده می شود اما امروز چنین حرکتی از سوی دولت صورت نگرفته است و مبلغ 45.500 تومانی که سال 89 به حساب مردم واریز شد امروز ارزش آن 9 هزار تومان است.

حاجی بابایی با بیان اینکه دولتی ها اعتقادی به پرداخت یارانه ها ندارند بیان کرد: دولت معتقد است که یارانه پول زیادی است که به مردم واریز می کنیم و نباید چنین مبلغی از محل هدفمندی یارانه ها به حساب مردم ریخته شود و همواره به دنبال این هستند که آن را حذف کنند.

وی با بیان اینکه یارانه برای مردم همانند قطعه سنگی است وسط دریاچه تا نگذارد مردم در آب غرق شوند اظهارد کرد: فرض کنید مردم در دریاچه ای زندگی می کنند که هر کدام بر روی تخته سنگی ایستاده اند تا غرق نشوند یک نفر تخته سنگش آنقدری بلند است که یک متر هم دریاچه طغیان کند اتفاقی برای آن نمی افتد ولی یک نفر ارتفاع تخته سنگش آنقدر پایین است که اگر کوچک ترین طوفانی بیاید و دریا را متلاطم کند آن فرد در آب غرق می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور ادامه داد: یارانه یعنی همان تخته سنگی که به ازای بالا آمدن سطح آب باید همان میزان هم زیر پای مردم قرار داده شود تا مردم در آب غرق نشود و تنها علت ایجاد یارانه ها از بین بردن سطح طبقاتی در جامعه بوده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا ، تاریخ انتشار:14 آذر 1396، کدخبر :1248734،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین