پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
استاندار کرمان گفت: برای نجات کشور و کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید فرهنگ نماز را گسترش دهیم.

شعار سال: علیرضا رزم‌حسینی در پنجمین اجلاس استانی نماز، برگزاری این اجلاس را بسیار با اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی، یک حکومت دینی است و در گسترش دین مسئولیت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین، این نوع جلسه‌ها به مسئولان یادآوری می‌کند که برای چه موضوعی وارد عرصه‌ی خدمت شده‌اند.

وی ایران را پیشتاز در فرهنگ‌سازی نماز در دنیای اسلام دانست و بیان کرد: در کشور کم‌تر جایی داریم که در آن مسجد و نمازخانه وجود نداشته باشد؛ مدرسه‌، دانشگاه و مجامع عمومی همه دارای نمازخانه هستند که کرمان نیز در این زمینه فوق‌العاده است.

استاندار کرمان افزود: بیش از 38 دستگاه به‌صورت مستقیم با مسأله‌ نماز و گسترش آن در ارتباط هستند.

رزم‌حسینی با اشاره به این‌که این دستگاه‌ها همه‌ساله بیش از هفت هزار میلیارد تومان از دولت بودجه دریافت می‌کنند، بیان کرد: تعداد روحانیان استان کرمان بسیار زیاد شده که نشان‌دهنده‌ فعالیت مطلوب حوزه‌های علمیه در استان است.

رزم‌حسینی به نواقص ایران در شرایط مختلف اشاره و تصریح کرد: با ابراز تأسف ایران 11 میلیون حاشیه‌نشین، 3.5 میلیون بیکار، 50 درصد طلاق ناشی از اعتیاد، 60 درصد زندانیان مبتلا به اعتیاد و 2.5 میلیون نفر زنان سرپرست خانوار دارد که این آسیب‌ها از دغدغه‌های اصلی ماست و باید برای رفع این مشکلات بیش‌تر تلاش‌ کرد.

وی با اشاره به این‌که 10 تا 12 درصد افراد جامعه‌ی ما زیر خط فقر و 19 میلیون نفر نیز فاقد مسکن هستند، گفت: هر ساله 600 نفر وارد زندان می‌شوند و 200 نفر آن‌ها برای همیشه در زندان می‌مانند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: باید تکلیف خود را روشن کنیم؛ باید انتخاب کنیم که شرایط فعلی را حفظ کنیم یا این‌که به حکومت متعالی برسیم.

وی بیان کرد: با ماندن در شرایط کنونی، به حالت سکون می‌رسیم، اما حکومت متعالی به جامعه‌ی امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) پیوند می‌خورد.

استاندار کرمان افزود: اگر نوع دوم را انتخاب کردیم، باید مقدمات آن را فراهم کنیم و در این مسیر برنامه‌ریزی کرده و حرکت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کرمانشهر آنلاین، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کد مطلب: 960581813 ، www.kerna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین