پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه زمین‌های مناسب کشاورزی نباید تغییرکاربری داده شود، گفت: تا جایی که امکان داشته و به توسعه استان لطمه وارد نمی‌کند سعی شده تا از تغییر کاربری‌ها جلوگیری شود.

شعار سالمحمود رضا عراقی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی خاک اظهار داشت: خاک قبل از اینکه از نظر کشاورزی و سرپناه انسان اهمیت داشته باشد ساختمان و مکانیزم آن در ابتدا در خداشناسی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر خاک سالمی داشته باشیم می‌توانیم تن سالمی نیز داشته باشیم، افزود: همه مدیریت‌های ما در حوزه آب و خاک و محیط زیست باید توأمان باشد ولی از نظر حقوقی آب در تبع زمین می‌تواند معنا و حقوق یابد.

عراقی عنوان کرد: عملکرد ما از آنجا نشأت می‌گیرد که باید دید آیا به توسعه پایدار معتقد هستیم یا خیر و متاسفانه در مقطعی به این توسعه اعتقاد نداشتیم که این راه اشتباه بود در صورتی که باید از ظرفیت‌های خدادادی به اندازه استفاده کنیم.

معاون استاندار همدان بیان کرد: خاک با این اهمیتی که دارد باید مورد حفاظت معین قرار گیرد، در تغییر کاربری‌ها زمین‌های مناسب کشاورزی را نباید به کاربری‌های دیگر اختصاص دهیم.

عراقی تصریح کرد: تا جایی که امکان آن وجود داشته و به توسعه استان لطمه وارد نکرده سعی شد تا از تغییر کاربری‌ها تا حد امکان جلوگیری کنیم البته این امر در برخی موارد اجتناب‌ناپذیر بوده است.

وی بیان کرد: در استان همدان ارتباط مستقیم آب و خاک و بهترین سدهای آب را داریم که اگر بیش از حد مجاز از آب استفاده کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه در شهر لالجین مردم با استفاده از خاک هنر بزرگی را دارند که موجب جهانی شدن این شهر شده است افزود: بسیاری از موارد دیگر را نیز داریم که با استفاده از خاک انجام می‎شود و از کشاورزی فراتر رفته ولی ما به دلیل جنبه تأمین مواد غذایی به بخش کشاورزی آن توجه بیشتری داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کدمطلب:1592927، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین