پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میانگین قیمت گوشت قرمز در استان زنجان اظهار کرد: میانگین قیمت گوشت قرمز گوسفندی در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

شعار سال: حسین جعفری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی در استان زنجان از میانگین نه استان کشور و میانگین کشوری بالاتر است، اظهار داشت: میانگین کشور در گوشت قرمز گوسفندی در آبان امسال 38 هزار و 200 تومان بوده و میانگین آن در نه استان 39 هزار تومان بوده و این میزان در استان زنجان به طور متوسط 40 هزار تومان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان به وضعیت قیمت گوشت قرمز گوساله عرضه شده در بازار استان زنجان نیز اشاره و ابراز کرد: قیمت گوشت گوساله در استان زنجان تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

وی با اشاره به اینکه در کشور در بحث گوشت قرمز گوسفندی کمبود وجود دارد، ابراز کرد: در حال حاضر نیز از کشور‌های آسیای میانه و استرالیا گوشت گرم گوسفندی وارد می‌شود.

جعفری بیان کرد: چندین مرحله اقدامات لازم برای توزیع گوشت وارداتی انجام شد ولی متاسفانه گوشت قرمز گوسفندی وارداتی از این کشورها به صورت لاشه‌ای وارد می‌شود همکاری خوبی در سطح استان در توزیع آن انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه این گوشت‌ها قرار بود با 29 هزار تومان برای اصناف ارائه شود افزود: این گوشت‌ها با قیمت 31 یا 32 هزار تومان قرار بود در بازار مصرف عرضه شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: هر قدر تلاش کردیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و یکی از علت‌ها نیز به دلیل همکاری نکردن بود.

وی بیان کرد: واردات گوشت گرم نیاز به همکاری صنف قصابان فعال در سطح استان است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دو سالی بود که افزایش قیمت مصوب گوشت قرمز را نداشتیم، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که تعیین قیمت گوشت قرمز داشت این بود که به نحوی اتفاق نظری روی افزایش قیمت دام زنده که تاثیر از اساسی روی قیمت گوشت مصرفی مردم است که در جلسات کمیسیون ستاد تنظیم بازار مقرر شده بود که سازمان جهاد کشاورزی فرمولی را برای تعیین قیمت گوشت طراحی کنند.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه دو سه سالی است که افزایش قیمت صورت نگرفته است، افزود: با قیمت‌های قبلی نیز فروش انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید فرمولی که طراحی شده مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد تا بر مبنای آن قیمت حال حاضر گوشت مشخص شده و واحد‌های صنفی که قیمت گوشت را بیشتر از قیمت مصوب شده عرضه کنند پرونده‌های تعزیراتی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت گوشت غیرمصوب در استان زنجان بالا است، گفت: قیمت مصوب گوشت در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

فغفوری افزود: چون قیمت گذاری جدید انجام نشده و واحد‌ها با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شده عمل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم امروز هر چه سریعتر قیمت حال حاضر را با استفاده از فرمول طراحی شده مشخص کنیم با واحد‌های صنفی که بالاتر از قیمت مصوب شده گوشت عرضه می کنند برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان افزود: در فرمولی طراحی شده همه آیتم‌هایی که در قیمت گوشت دخیل هستند مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این فرمول آماده شده و می‌توانیم در صورت تصویب آن قیمت نهایی را برای گوشت قرمز تعیین کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری خبر فوری، تاریخ 19 آذر 96، کد مطلب: 220686: www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
شاید احتکار مغازه داران باعث چنین چیزی شده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین