پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: ۴۳ درصد از ۸۹ هزار و ۷۶۳ دانشجویان استان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

شعارسال: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: ۴۳ درصد از ۸۹ هزار و ۷۶۳ دانشجویان استان در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه هماهنگی دانشگاه‌های استان که در استانداری مرکزی برگزار شد اظهار داشت: از جمله مشکلات مراکز آموزش عالی استان می‌توان به فعال نبودن و یا عدم کارکرد مناسب تشکل‌های علمی و غیرعلمی متناسب با ظرفیت‌های استان در دانشگاه‌ها، متناسب نبودن شهریه دریافتی(فرهنگی، اجتماعی و روانشناسی) از دانشجویان و عدم تناسب هزینه‌کرد آن در این حوزه‌ها که بعضا به‌سبب مشکلات مالی مراکز در حوزه‌ هزینه‌های جاری صرف می‌شود و تغییر و تحولات مدیریتی و عدم ثبات مدیریتی در پیام نور، برخی واحدهای آزاد اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: از برنامه‌های کلان پیشنهادی دولت دوازدهم در حوزه آموزش عالی هم می‌توان به توجه و کاربست بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سند دانشگاه اسلامی، سند نقشه جامعه علمی کشور، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال 1404، سیاست‌های کلی علم و فن‌آوری، سیاست‌های کلی نظام برای رشد و توسعه تحقیقاتی کشور، قوانین و برنامه‌های توسعه کشور و برنامه ششم توسعه کشور در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و منشور حقوق شهروندی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: تعداد کل دانشجویان استان 89 هزار و 763 نفر است که 24 درصد آنها در دانشگاه‌های دولتی، 18 درصد در واحدهای پیام نور، 10 درصد در مراکز علمی-کاربردی، 43 درصد در واحدهای آزاد و 5 درصد در مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

فتح‌آبادی بیان کرد: توزیع دانشجویان استان بر حسب مقاطع تحصیلی شامل 18 درصد در مقطع کاردانی، 58 درصد در مقطع کارشناسی، 21 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و سه درصد در مقطع دکترا می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین وضعیت نسبت استاد به دانشجو در مراکز آموزش عالی استان در مراکز علمی-کاربردی و غیرانتفاعی با نسبت هفت به یک و بدترین وضعیت در مراکز دولتی با نسبت 17 به یک است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی عنوان کرد: تعداد 172 نفر مشاور در دانشگاه‌های استان مشغول به فعالیت هستند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است، 93 نفر از آنها مشاوران زن و 79 نفر مرد هستند که به ازای هر 522 نفر دانشجو یک مشاور وجود دارد.

فتح‌آبادی اضافه کرد: درحال حاضر 6 هزار و 917 استاد در دانشگاه‌های استان به امر آموزش اشتغال دارند که 26 درصد آنها عضو هیئت علمی و 74 درصد به صورت آزاد در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، 67 درصد اساتید دانشگاه‌های استان مرکزی مرد و 33 درصد آنها زن هستند.

وی افزود: مجموع مساحت فضاهای آموزشی استان مرکزی حدود 428 هزار و 407 متر مربع است که سرانه شاخص در استان به ازای هر دانشجو چهار متر مربع بوده و بیشترین این فضاها مربوط به دانشگاه آزاد و کمترین آن مربوط به مراکز آموزش عالی غیر‌انتفاعی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 آذر 1396، کدخبر: 1598094، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین