پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
در حالی که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن مدعی شده است که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته، روزنامه انگلیسی گاردین هم مدعی شده که مقامات چینی در حال آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای پذیرش آوارگان از کره شمالی هستند.

شعارسال:در حالی که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن مدعی شده است که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته، روزنامه انگلیسی گاردین هم مدعی شده که مقامات چینی در حال آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای پذیرش آوارگان از کره شمالی هستند.

در حالی که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن مدعی شده است که در مورد شرایط کره شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته، روزنامه انگلیسی گاردین هم مدعی شده که مقامات چینی در حال آماده‌سازی اردوگاه‌هایی برای پذیرش آوارگان از کره شمالی هستند.

 وزیر خارجه آمریکا، که در نشستی در مؤسسه آتلانتیک موضوعاتی مانند رسیدگی به موج احتمالی آوارگان و حفاظت از تأسیسات و زرادخانه هسته‌ای کره شمالی در وضعیت بعد از سقوط را از جمله موضوعات مطرح در مذاکرات با مقامات چینی اعلام کرده، در عین حال در سخنانی که نشانه‌ای از احتمال تغییر رویکرد آمریکا در قبال کره شمالی دانسته شده، اظهار داشته: آمریکا آمادگی دارد بدون پیش شرط خاصی، وارد مذاکره با کره شمالی شود؛ منوط به این که نخست باید کره شمالی یک دوره پرهیز از آزمایش موشکی و هسته‌ای را رعایت کند.

در همین حال، روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده، دولت چین بی سر و صدا در حال ایجاد شبکه‌ای از اردوگاه‌های آوارگان در طول مرز 1400 کیلومتری خود با کره شمالی است تا در برابر امواج پناهندگان ناشی از بروز جنگ در شبه جزیره کره و یا پس از سقوط دولت این کشور آمادگی داشته باشد.

طرح‌های مربوط به ایجاد این پناهگاه‌ها از طریق افشای برخی از مکاتبات بخش ارتباطات مخابراتی چین علنی شده است.

سند منتشره که مربوط به شرکت چاینا موبایل است، نشان می‌دهد، طرحی برای ایجاد دست کم پنج اردوگاه آوارگان در استان جیلین چین در مرز با کره شمالی وجود دارد. در این سند آمده است، با توجه به تنش‌های فرامرزی، کمیته حزب کمونیست و مقامات مربوط به شهرستان چانگ‌بای پیشنهاد برپایی پنج اردوکاه آوارگان را ارائه کرده‌اند. روزنامه نیویورک تایمز هم مدعی شده است که ایجاد اردوگاه آوارگان در مناطق تومن و هونچون هم پیش‌بینی شده است.


یک سخنگوی وزارت خارجه چین، از تأیید وجود چنین اردوگاه‌هایی خودداری کرده و در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته است: «من چنین گزارش‌هایی ندیده‌ام.»

چنگ ژیاوهی متخصص مسائل کره شمالی در دانشگاه رنمین در پکن نیز ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع به گاردین گفته است که پیش‌بینی نکردن اردوگاه برای شرایط احتمالی، بی‌مسئولیتی خواهد بود، زیرا تنش‌ها در شبه جزیره کره زیاد بوده و منطقه در آستانه درگیری است و چین به عنوان یک قدرت بزرگ باید طرح‌هایی برای احتمالات مختلف آماده کند.

منابع محلی در دو سوی مرز کره شمالی و چین نیز تأیید کرده‌اند، اخباری در خصوص ایجاد اردوگاه منتشر شده است ولی خودشان تاکنون آن را ندیده‌اند.

تنش در شبه‌جزیره بعد از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و تهدیدات ترامپ و همچنین مانور مشترک آمریکا و متحدانش تشدید شده است. در حالی که دنیس رودمن، دوست بسکتبالیست رهبر کره شمالی بعد از سفر اخیر به این کشور، سخنان رد و بدل شده بین رهبران آمریکا و کره شمالی را نوعی شطرنج سیاسی دانسته که نباید آن را جدی گرفت، رسانه‌ها در استان جیلین به تازگی در مطالبی به آموزش راهکارهای واکنش به حوادث هسته‌ای پرداخته‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار23آذر 96،کدخبر: 755103، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین