پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
سخنگوی دولت چین درباره اقدام هفته گذشته حزب کمونیست برای حذف محدودیت دو دوره ریاست جمهوری در قانون اساسی این کشور گفت که این اقدام برای حفظ اقتدار حزب کمونیست است. اسپوتنیک در این رابطه با فرانسیسکو سیسکی، یک کارشناس امور چین گفت‌وگو کرد. این کارشناس معتقد است این موضوع باعث تغییرات بزرگی می‌شود.

شعارسال: فرانسیسکو سیسکی، یک کارشناس امور چین درباره رأی‌گیری کنگره چین برای برداشتن محدودیت دوره ریاست‌جمهوری با اسپوتنیک صحبت کرد. او اظهار داشت که این موضوع برای او تعجب‌آور نبود.

*آیا مادام‌العمر شدن دوره ریاست‌جمهوری برای شما تعجب‌آور بود؟

فرانسیسکو سیسکی: این مسئله برای سال‌های زیادی موردبحث قرارگرفته است و در زمان کنگره حزب کمونیست چین، مردم انتظار آن را داشتند. درواقع، ما می‌دانیم که این موضوع در کنگره حزب پیشنهاد اما صرفاً در مجمع عمومی پارلمان و پلنوم کمیته مرکزی تصویب شد.

*فکر می‌کنید این موضوع باعث به وجود آمدن تغییرات رادیکال در چین خواهد شد؟

فرانسیسکو سیسکی: من فکر می‌کنم که این آغاز برخی تغییرات نهادی رادیکال است و ما در این جریان چندین تغییر مهم را مشاهده می‌کنیم که از جمله آن‌ها ادغام چند وزارتخانه، تصویب قوانین جدید و احتمال تصویب یک قانون مدنی برای نخستین بار چین است.

* چه اتفاقی در آینده نزدیک و دور می‌افتد؟

فرانسیس سیسکی: در چند ماه آینده، قدرت بیشتری برای ریشه‌کن کردن فساد خواهند داشت؛ و فضای جدیدی برای سرمایه‌‌گذاری ایجاد می‌شود.

ما می‌دانیم که چین برای مدت طولانی بنای یک برنامه سی‌ساله بسیار بلندپروازانه را گذاشته و نگرانی‌های بین‌المللی در مورد چین رو به افزایش است.

* چین یکی از اقتصادهای برتر جهان است. آیا موافقید که قانون شی جینپینگ حتی باعث قدرت بیشتر در دو حوزه اقتصادی و سیاسی می‌شود؟

فرانسیس سیسکی: این مسئله توجه زیادی را به خود جلب کرده است و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. چین باید با این نگرانی‌ها که ممکن است فشارهای زیادی را بر توسعه و برنامه آینده بیاورد، مقابله کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1396، کدخبر: 162672، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
باعث یک دیکتاتوری بسیار بزرگ و تمام عیار خواهد شد و این امر میتواند نارضایتی هایی را برای مردم این کشور به وجود بیاورد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین