پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و اجرای طرح های احیا و تعادل بخشی به منابع آبی از سرعت افت آب های زیر زمینی در دشت های ممنوعه این استان کاسته شده است.

شعار سال: احسان یارمحمدی روز دوشنبه اظهار کرد: 19 دشت آبی در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد وضعیت سه دشت مهران، برتش و موسیان بحرانی است.

وی از توقف افت سطح آب های زیرزمینی استان بویژه دشت های ممنوعه مهران و موسیان خبر داد و افزود: نصب کنتور آب بر چاه های کشاورزی، پرکردن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت، فرهنگ سازی، به روز نمودن سند ملی آب برای محدوده های مطالعاتی استان و به کارگیری تشکل های غیردولتی از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای حفاظت از دشت های ممنوعه و کم آب بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام تغذیه مصنوعی در پهنه دشت‌ها را راهکاری مناسب برای افزایش حجم سفره های آب زیرزمینی دانست و یادآور شد: با اجرای طرح تغذیه مصنوعی، aa میلیون متر مکعب آب به سفره های زیر زمینی دشت ممنوعه مهران تزریق شده است.

یارمحمدی با اشاره به شناسایی و پلمپ چاه های غیر مجاز آب در استان گفت: طی سال گذشته و امسال با انسداد 64 حلقه چاه غیر مجاز در ایلام بیش از aa میلیون مترمکعب در مصرف آب های زیرزمینی این استان صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است که جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی استان ارجاع شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام افزود: پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز آب در مناطق مختلف استان ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و این شرکت در همه مناطق و دشت های استان بر ممانعت از حفاری چاه غیر مجاز اشراف و نظارت کامل دارد.

19 دشت آبی در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد وضعیت سه دشت مهران، برتش و موسیان بحرانی است و مابقی دشت ها نیز با افت منابع آب زیرزمینی مواجه هستند.

در مجموع 66 درصد منابع آبی استان ایلام را آب های زیر زمینی و مابقی آب های سطحی تشکیل می دهد.

یک هزار و 780 حلقه چاه در ایلام وجود دارد که یک هزار و 380 حلقه متعلق به بخش کشاورزی، 282 حلقه به بخش صنعت و 118 حلقه نیز برای مصارف آب آشامیدنی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 آذر 96، کد مطلب: 82767628، www.iranr.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
با اینکه شهر هایی مثل خراسان جنوبی دارن از خشکسالی رنج میبرن این خبر برای مسئولین محیط زیستی ایلام میتونه خوشحال کننده باشه ولی امیدوارم از حراست کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین