پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نظام در تلاش است نیروهای خود را حفظ کند اما اینگونه تلقی می‌شود که از احمدی‌نژاد می‌ترسد در صورتی که این گونه نیست بلکه در اندیشه در چارچوب نظام هستیم.

شعارسال: حسن‌ غفوری‌فرد در واکنش به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد زمانی دوقطبی با آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد کرد و اکنون به دنبال ایجاد دوقطبی با خاندان لاریجانی است البته ایشان دستورات مقام معظم رهبری را بارها و بارها نادیده گرفت که شاید مشخص‌ترین آن کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری علی‌رغم توصیه صریح مقام معظم رهبری بود.

وی با ذکر مثالی بیان کرد: یک آقایی نزد عالمی رفت و گفت اگر بخواهم معروف شوم باید چه‌کنم که به او پیشنهاد داد یک دانشمند بزرگ شود، گفت نمی‌توانم گفتند ثروتمند بزرگی‌شو گفت نمی‌توانم گفتند ورزشکاری حرفه‌ای باش گفت نمی‌توانم گفتند سخنران بزرگ شو، گفت نمی‌توانم. گفتند یک آدم بزرگ را به قتل برسان آن وقت در کنار او اسم تو هم می‌آید. بنابراین عده‌ای فکر می‌کنند تنها راه بزرگ شدن این است که به دیگران اهانت کنند و یا با تحقیر بزرگان می‌توانند بزرگ شوند. البته آقای اژه‌ای هم در نشست خود اشاره کردند که فقط برخی دوست دارند دیده شوند که اگر به او توجه کنیم عملا به هدفش رسیده است، بنابراین فکر می‌کنم با ایجاد این دوقطبی‌سازی می‌خواهد خود را احیا کند که معتقدم دیگر دوره‌اش گذشته و خودش هم باید بداند.

غفوری‌فرد با اشاره به ادعای ولایتمداری احمدی‌نژاد گفت: وی در چندین مورد دقیقا خلاف جهت دستور صریح رهبری عمل کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دلیل دیگر مواضع و رفتارهای احمدی‌نژاد این است که دستگاه قضایی درصدد بررسی پرونده قضایی‌ ایشان است و با این روش‌های غیرمنطقی درصدد تاثیرگذاری بر پرونده قضائی است، شاید هم گمان می‌کند که می‌تواند با یکی دو سخنرانی دستگاه قضائی را به انفعال بکشاند و در روند بررسی قضائی تاثیرگذار باشد. البته وی از این روش بعضا در زمان ریاست جمهوری و به خصوص در هنگام انتخابات استفاده می‌کرد «داستان بگم بگم و یا تهدیداتی که در مورد اعلام اسامی مفسدین اقتصادی داشت که هرگز هم اعلام نکردند را فراموش نکرده ایم.»

احمدی‌نژاد با این رفتارها نمی‌تواند خودسازی کند

این فعال سیاسی اصولگرا درباره دلیل سکوت هم‌طیف‌های خود نسبت به مواضع احمدی‌نژاد گفت: هر واکنشی مبنی بر انتقاد و توجه نشان دادن به احمدی‌نژاد او را به هدف خود می‌رساند. من فکر می‌کنم دلیلی ندارد که هر کسی حرفی زد پاسخی به او بدهیم و دوره احمدی‌نژاد به پایان رسیده و با این شرایط نمی‌تواند خودسازی کند.

وی با اشاره به یکی از سخنرانی‌های خود در زمان انقلاب داشت گفت: در آنجا گفتم رژیم شاهنشاهی در ایران تمام شده که برای این سخنرانی ساواک حکم اعدام من را داد و گفتم این رژیم نمی‌تواند با این بازی‌ها مبنی بر شلوغ‌کاری‌های بختیار و اهدای انگشتر فرح به مراجع عراق خود را زنده کند و اکنون هم معتقدم دوره احمدی‌نژاد تمام شده است. در قبل از سال ۹۲ در زمان ریاست جمهوری او بیان کردم احمدی‌نژاد زودتر از هر رئیس جمهور دیگری دوره‌اش تمام می‌شود.

رفتار احمدی‌نژاد از موضع ضعف است

غفوری‌فرد اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین روز حیات خود مورد توجه بود و از آقای خاتمی هم اسمی هست اما دوره احمدی‌نژاد زودتر از همه آنها فراموش می‌شود لذا با کارهایی که انجام داد عمر سیاسی خود را زودتر از عمر ریاست جمهوری‌اش تمام کرد و  اینکه به این ترتیب امکان حضور خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ احیاء کند و بگوید بیایید از روی جنازه من رد شوید، مشخص می‌کند که از موضع ضعف گفته می‌شود. کسی که در موضع قدرت و امیدواری باشد این گونه برخورد نمی‌کند.

وی ادامه داد: آنها فکر می‌کنند که با بگم‌بگم‌هایی که در گذشته هم مطرح می‌شد، مانند تصاویری که در مجلس پخش کردند و از این قبیل کارها که در مواضع ضعف است، می‌توانند دستگاه قضا را تهدید کنند در صورتی که کسی که به نظام اعتقاد داشته و قوی باشد این گونه عمل نمی‌کند.

خاتمی هیچ گاه علیه نظام و فردی صحبت نکرد

غفوری‌فرد درپاسخ به اینکه چرا با توجه به ساختارشکنی‌هایی که احمدی‌نژاد در مقایسه با خاتمی دارد محدودیت‌ و سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به خاتمی شاهد هستیم دلیل این برخورد دوگانه چیست، گفت: نمی‌توان این دو نفر را باهم مقایسه کرد. رفتار آقای خاتمی همواره بسیار منطقی‌تر بوده و هیچ‌گاه علیه نظام و فردی صحبت نکرده و همواره اخلاق اسلامی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آقای اژه‌ای دلایل سکوت قوه قضائیه را گفتند که بعدا اعلام می‌کنند و معتقدم قوه قضائیه منتظر است پرونده احمدی‌نژاد کامل شود و با دست پر اقدام کند، تاکید کرد: نظام از برخورد با احمدی‌نژاد ترسی ندارد و اگر مراعات می‌کنند احترام می‌گذارند و حتی مقام معظم رهبری برای حفظ شأن ایشان حکم مجمع تشخیص مصلحت نظام را به او اهدا کردند که بزرگترین لطفی بود که رهبری در حق احمدی‌نژاد اعمال داشتند اما در عین حال وی دستور قاطع ایشان را کنار گذاشت در حالی که از جنبه شرعی و قانونی نصیحتی که رهبری به ایشان کردند واجب الاجرا بود اما احمدی‌نژاد به کار خود ادامه داد و در عرصه سیاسی حضور یافت.

نظام و ما اصولگرایان هنوز در اندیشه حفظ احمدی‌نژاد در چارچوب نظام هستیم

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: نظام در تلاش است نیروهای خود را حفظ کنند اما اینگونه تلقی می‌شود که از احمدی‌نژاد می‌ترسد در صورتی که این گونه نیست. امیرالمومنین درباره ابن ملجم می‌فرمایند "ارید حیاته و یرید قتلی" من در اندیشه ادامه حیات او هستم و اما او در فکر قتل من است. نظام و ما اصولگرایان هم هنوز در اندیشه حفظ احمدی‌نژاد در چارچوب نظام هستیم ان‌شا‌الله که خود ایشان هم در مواضع و رفتار خویش تجدیدنظر نمایند.

خاتمی می‌گوید رهبری خط قرمز ما است

غفوری‌فرد ادامه داد: این در حالی است که آقای خاتمی نسبت به هیچ کسی اهانت نکرد و اکنون هم بیان می‌کند ما فدائی رهبری هستیم و رهبری خط قرمز است و اخلاق و شأن ریاست جمهوری را حفظ می‌کنند اما کسی که می‌رود در حرم حضرت عبدالعظیم بست می‌نشیند شأن ریاست جمهوری را حفظ نمی‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه گفته می‌شود روحانی گردش به راست داشته است، گفت: خواستگاه روحانی اصولگرایی و عضویت جامعه روحانیت مبارز و از بنیان‌گذاران آن است و اکنون هم که مشی سیاسی خود را اعتدالی اعلام کرده عقیده‌اش این است که کشور را یک جناح نمی‌تواند اداره کند. روش اعتدالی اگر درست اجرا شود بسیار عالی و ثمربخش خواهد بود و می‌تواند تمامی علاقمندان را زیر یک پرچم گرد آورد.

وی افزود: در جریان انتخابات ۹۲ هم که با من مشورت شد و درپی آن بودند که بدانند بهترین فرد برای ریاست‌جمهوری را چه کسی می‌دانم. من آن زمان گفتم آیت الله هاشمی و بعد هم حجج اسلام ناطق نوری و حسن روحانی و دکتر علی اکبر ولایتی هرکدام انتخاب شوند کشتی سیاست به ساحل نجات خواهد رسید.

وظیفه اصولگرایان این است که کارشکنی علیه دولت نداشته باشند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: مملکت آنقدر مشکل دارد که نیاز است همه نیروهایی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی اعتقاد دارند حضور یابند و وظیفه اصولگرایان است که از دولت حمایت کرده و کارشکنی نسبت به دولت روحانی نداشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه اصولگرایان در چند دوره با شکست مواجه شدند برنامه آنها برای انتخابات آینده چیست، گفت: انتخابات برد و باخت دارد و باید به این فراز و نشیب‌ها عادت کنیم و اگر کسی به دموکراسی اعتقاد دارد این مسائل را باید پیش بینی کند.

اصولگرایان کمی نسبت به مطالبات  مردم کم‌توجهی‌ کردند 

این فعال سیاسی اصولگرا  درباره آسیب‌شناسی از شکست اصولگرایان در انتخابات، گفت: اصولگرایان کمی نسبت به مطالبات و نظرات مردم کم توجهی‌ کردند و فکر کردیم هر کسی را که معرفی کنیم مردم مجبور هستند به او رای دهند و به تشخیص خواست و نظر مردم توجه لازم را نکردیم؛ کسی را باید در لیست قرار داد که دارای رای باشد و مردم نسبت به او شناخت داشته باشند. وقتی یک نفر را که هیچ کس نمی‌شناخت در لیست گذاشتیم، مسلم است که رای نخواهد آورد. فردی که می‌خواهد نماینده شود باید دارای پایگاه رای در جامعه باشد، در یکی دو دوره افراد ناشناخته را به صحنه آوردیم و موفق شدیم و فکر کردیم این روند ادامه می‌یابد.

امکان ائتلاف با اعتدالگرایان در انتخابات آتی 

وی درباره اینکه در انتخابات پیش رو ممکن است اصولگرایان با جریان‌های دیگر مانند اعتدالگرایان ائتلاف کنند، اظهار داشت: به طور قطع با اصلاح‌طلبان ائتلاف نخواهیم داشت اما امکان دارد که اگر اعتدالگرایان هماهنگ‌تر باشند، ائتلافی شکل گیرد.

غفوری‌فرد درباره نواصولگرایی که از سوی قالیباف مطرح شد، گفت:‌ هر ایده‌ و پدیده‌ای باید با شرایط روز جلو بیاید و اکنون شرایط انتخابات با ۱۰ سال گذشته بسیار متفاوت است و مطالبات مردم متفاوت شده است و اگر هر جریانی از این موارد عقب بماند، محکوم به شکست است و جریان‌ها مانند اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا اگر می‌خواهند موفق باشند باید دائما شرایط جامعه را رصد کنند و بر اساس آن خواست و مطالبات مردم برنامه‌ریزی کنند، یقینا ذائقه مردم نسبت به ۲۰ سال گذشته فرق کرده و همچنین شرایط جهانی اطلاعات عمومی هم متفاوت است.

موافق با نواصولگرایی هستم

وی درباره اینکه یعنی موافق نواصولگرایی هستید، گفت: بله، باید هر روز تازگی انجام دهیم البته مبانی غیرقابل تغییر مانند قانون اساسی داریم اما اکنون آگاهی الکترونیکی تحولات زیادی ایجاد کرده و نحوه جذب و کسب رای از مردم هم تغییر یافته و اطلاعات، تبلیغات، آگاهی دادن به مردم و ایجاد ارتباط باید تغییر کند و دیگر نمی‌توان با یک اطلاعیه و بیانیه به مردم بگوییم به این ۳۰ نفر رای دهید و اگر نواصولگرایی به این معنا باشد، صددرصد با آن موافقم.

غفوری‌فرد درباره اینکه آیا جبهه مردمی می‌تواند محوریت اصولگرایان را به دست گیرد، گفت: جمنا در فرصت کوتاهی خیلی سریع تشکیل شد و در نحوه عملکرد آن انتقاداتی را داشتیم و اگر بخواهند با همان روند پیش روند حتما موفق نخواهند شد ولی اگر تغییراتی ایجاد کنند در این فاصله‌ای که دارند تغییراتی در فعالیت انتخاباتی و نظرات خرد دهند موفقیت آن بسیار محتمل خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار 28 آذر 96، کد خبر:569763 ، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین