پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
شبکه آب رسانی دهستان بی بالان از توابع بخش کلاچای درشرق استان گیلان و روستاهای اطراف آن که مسیر خط انتقال آب " چشمه سفید آب" به کلاچای است و نزدیک به نیم قرن قدمت دارد، در حال نابودی کامل است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

شعار سال: هم اکنون مردم این دهستان پر جمعیت درفصل گرم سال یا بدون آب شرب هستند و یا فشار آب آنقدر ضعیف است که فقط در حیات منازل می توان با کوزه و دبه از آب شهری استفاده کرد. اکنون در استانه ماه مبارک رمضان و نیاز مومنان به آب، این مشکل مضاعف شده است و لذا شایسته خواهد بود، مدیریت آب و فاضلاب استان گیلان، شهرستان رودسر و استانداری در این خصوص اقدام عاجل کنند. این شبکه فلزی درشرایطی همچنان آب شرب را به خانه های مردم به اصطلاح به خانه های مردم منتقل می کند که در طول مسیر انتقال آن در چند نقطه دچار شکستگی و پوسیدگی شدید است و بخشی از آب موجود هدر می رود. براساس اعلام مردم این دهستان بزرگ و بسیار قدیمی که اولین مدرسه شهرستان رودسر در این روستا تاسیس شد، در سالهای گذشته آب شرف بیش از 2 هزار مشترک آب روستاهای دوگل سرا، تازه آباد، دهکده قدس ، کندسر، بی بالان و گزافرود از طریق همین شبکه تامین می شد، اما تاسیسات آن در اختیار اداره آب منطقه قرار نگرفت. نکته جالب توجه این است که ساکنان شهرهای کلاچای و رحیم آباد در دوسوی این دهستان بزرگ دارای آب شرب مناسب و پرفشار " از آب سفید آب " هستند، اما این دهستان در بین این دو ناحیه با مشکل بی آبی و کم آبی دست و پنجه نرم می کند. گفته می شود که مسئولان دهستان و شورا و جوانان محل بارها به اداره آب کلاچای و رودسر و بخشداری و فرمانداری ونماینده مردم شهرستان در مجلس مراجعه کرده اند، وتمام این مراجعات در حد مذاکره اولیه باقی مانده است.! ذبیح الله احمد پور رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودسر در این باره می گوید: طول مسیر این شبکه 28 کیلومتر است که شش کیلومتر آن در سالهای اخیر بدون درنظر گرفتن اعتبار مستقیم نوسازی شد و کار مطالعاتی و طراحی همه خط انتقال نیز انجام شده است و باید بودجه مورد نیاز از سوی استان یا شهرستان تامین شود، که ... وی تصریح کرد: برای تامین آب منظم و با کیفیت و در اختیار گرفتن شبکه توزیع آب این دهستان، دهیاران و شوراهای محلات یاد شده با در اختیار گذاشتن زمین مناسب برای حفر چاه می توانند به اداره آب و فاضلاب کمک کنند. اکنون پرسش نشریه واکنش و شبکه خبری گیلان 24 این است که چنانچه این دهیاران و شوراها توان چنین کاری را نداشته باشند ، مردم روستاهای یاد شده باید همچنان در بی آبی و کم آبی بسوزند و دم بر نیاورند.؟!

امید آنکه نماینده مردم شهرستان و دهستان در مجلس، فرماندار سخت کوش، بخشدار کلاچای و مسئولان آب و فاضلاب روستایی در استان، شهرستان و بخش به این مهم توجه کنند و مردمی که می خواهند در روستای زادگاهشان زندگی کنند، مجبور به کوچ نشوند.!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیلان 24، تاریخ انتشار 7 تیر 1394، کد مطلب: -: www. gilan24.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
تاکی باید این مشکل باقی بماند؟مدام قطعی آب وترکیدگی و...؟؟؟؟سهم اینجاهمینه؟؟؟اونم با این دسترسی به آب سفیدرود؟باید آب آلوده واین مشکلات باشد؟چراکاری نمیشه؟؟کسی کاری نمیکنه.فکرکنم تنها جایی که پیشرفت نکرده همینجاس با این سابقه فرهنگی وزراعت وآب و....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین