پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۶۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
مدیرکل حفاظت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها و مراتع وی از اختصاص یک میلیارد و 350 میلیون تومان برای مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در رویشگاه‌های زاگرس خبر داد.

شعار سال: بهمن افراسیابی عصر امروز در بازید از جنگل‌های بلوط در منطقه مشایخ چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در جنگل‌ها ورویشگاه‌های مختلف کشور به‌علت تغییرات اقلیمی شاهد تشدید آفات و بیماری‌ها هستیم، اظهار کرد: جنگل‌های کشور به بخش‌‌های رویشگاه‌ هیرکانی در شمال کشور، ایران توران و زاگرس تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: آفت شب‌پره شمشادی در چندسال اخیر آسیب‌های فراوانی را به بخش عظیمی از جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور وارد کرده است و همچنین آفت نیمه انگلی مساحتی حدود 450 هکتار از جنگل‌های ایران توران واقع در استان‌های فارس، کرمان، سمنان و جیرفت را به‌صورت پراکنده آلوده کرده است که این آفت از طریق پرندگان، باد و سایر موجودات انتقال پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها و مراتع با اشاره به اینکه آفت جوانه‌خوار بلوط و آفت جانوری تشی از آفت‌های شایع در جنگل‌های بلوط است، عنوان کرد: این آفت‌ها خسارت‌هایی را به جنگل‌های بلوط وارد می‌کند.

افراسیابی اضافه کرد: در منطقه فلات مرکزی شپشک سفید طاق حدود 80 هزار هکتار از این رویشگاه‌ها را درگیر کرده است که حدود 40 هزار هکتار از این رویشگاه‌ها وضعیت بحرانی دارد.

وی با بیان اینکه مساحت جنگل‌های بلوط حدود شش میلیون هکتار است، افزود: حدود یک میلیون و 400 هکتار به آفت‌های از جمله سوسک چوب‌خوار و قارچ ذغالی آلوده شده است که حدود 10 درصد از درختان مناطق آلوده خشک و مابقی جان سالم به در بردند.

مدیرکل حفاظت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها و مراتع خاطرنشان کرد: به تازگی جنگل‌های بلوط زاگرس به آفت جوانه‌خوار آلوده شده است و هم‌اندیشی در رابطه با مدیریت این آفت با حضور استان‌های زاگرس نشین برگزار شده است و در حال حاضر 241 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس‌نشین به این آفت گرفتار شده است.

افراسیابی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با مبارزه با آفت‌های رویشگاه‌های کشور، گفت: در ابتدا این آفت‌ها شناسایی، سطوح آلوده را مشخص و مناطق بحرانی را که نیاز به انجام عملیات و مبارزه داشته را مشخص کردیم، سپس دستورالعمل‌های فنی برای مبارزه تعیین و به استان‌ها اعلام کردیم.

وی از اختصاص یک میلیارد و 350 میلیون تومان برای مبارزه با آفت جوانه‌خوار بلوط در رویشگاه‌های زاگرس خبر داد و بیان کرد: برای مبارزه با این آفت اقداماتی از جمله محلول‌پاشی غیرسمی به‌صورت هوایی و انسانی، استفاده از تله‌های فرمونی برای به دام انداختن حشره نر برای جلوگیری از افزایش جمعیت و مبارزه میکروبیولوژی در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها و مراتع در پایان با بیان اینکه بومیان و بهره‌مندان محلی در مبارزه با آفت‌های رویشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست و مراتع بسیار مؤثر هستند، گفت: برای جلوگیری از قطع درختان توسط جوامع محلی برای تأمین نیاز سوخت در سراسر کشور شش هزار آبگرمکن خورشیدی و وسایل گازسوز توزیع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 11 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13970211001295: www.chaharmahal-bakhtiari.farsnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
ایشالا که جلوی این افت ها گرفته بشه و اسیب بیشتری به درختان وارد نشه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
این افت باعث میشه یک سال باردهی کشاورزان از بین بره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
باید به فکر افت کش های طبیعی و ارگانیک باشیم برای این معضل بزرگ
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین