پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.این پروژه با وجود سه بار کلنگ‌زنی همچنان بلاتکلیف است تا در سفر وزیر صنعت به لرستان شاهد رونمایی از وعده‌ای جدید برای رفع مشکلات آن باشیم

شعارسال: فاز چهارم کارخانه سیمان دورود با وجود سه بار کلنگ‌زنی همچنان بلاتکلیف است تا در سفر وزیر صنعت به لرستان شاهد رونمایی از وعده‌ای جدید برای رفع مشکلات آن باشیم.

 احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای این مصوبه ازآنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می‌آورد، می‌تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به‌عنوان معضلی ۳۰ ساله شود.

افزایش ظرفیت تولید با اجرای فاز چهار کارخانه سیمان درود

از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه‌ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه‌های این واحد صنعتی و درنتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است.

همچنین راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقای صنعتی دورود را فراهم می‌سازد، موضوعی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذاشت.

با این تفاسیر پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود ازآنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می‌تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به‌کارگیری جوانان جویای کار گامی مؤثر باشد.

پروژه‌ای که ۳ بار کلنگ‌زنی شد!

کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در سفر هیئت دولت تدبیر و امید با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زمین زده شد و بر اساس مصوبات این سفر باید بانک‌های رفاه و توسعه تعاون به‌صورت کنسرسیومی مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به این طرح پرداخت می‌کردند و این در حالیست که به گفته مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم این کارخانه فراهم نشده است.

وی در سخنانی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ پیگیری روزانه مستمر برای اجرایی شدن این پروژه داشته ام، عنوان کرد: بانک رفاه باید سرپرستی کنسرسیوم را بپذیرد و بانک توسعه تعاون و صنعت و معدن باید منابع ارزی و ریالی آن را تامین کنند.

پیگیری صدباره برای اجرایی شدن پروژه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای پرداخت تسهیلات برای بخش آورده خود شرکت شستا نیز، گفت: با شرایطی که جلو می رویم امید بخش بوده که سیمان به زودی کار خود را در بخش احداث شروع کند.

کیانپور، یادآور شد: کلنگ این پروژه سه مرتبه بر زمین زده شده اما متاسفانه اجرایی نشده، اما امیدواریم کلنگ آخری که در سال ۹۳ به زمین زدند پیمانکار آن امسال عملیات اجرایی آن را شروع کند.

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی دورود که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن فاز چهار سیمان دورود از سوی وزیر صنعت، گفت: صدها بار برای عملیاتی شدن این پروژه جلسه برگزار کرده ایم.

رونمایی از وعده جدید وزیر صنعت

این سخنان در حالی مطرح می شود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به لرستان در رابطه با این پروژه وعده داد که مشکلات پروژه سیمان دورود پیگیری خواهد شد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه جلسه ستاد ملی تسهیل را برگزار خواهیم کرد، گفت: در این جلسه در مورد فاز ۴ سیمان دورود و مشکلات جاری آن کار ویژه ای صورت خواهد گرفت.

وی همچنین وعده پیگیری در شورای پول و اعتبار برای تامین اعتبار فاز ۴ سیمان دورود را داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1397 ، کدخبر: 4406495، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین