پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند طرح مطالعات جامع کاهش ضایعات کشاورزی را تهیه کند.
شعار سال:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز دوشنبه پارلمان رسیدگی به لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دادند و مواد الحاقی 48 و 49 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، سیاستگذاری و نظارت بر صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از قبیل تأمین سرمایه سهم دولت، تعیین گستره فعالیت، استانداردسازی رویه مورد عمل، نظارت بر حسن اجرای مصوبات قانونی، توانمندسازی، حسابرسی، بازرسی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران صندوق‌ها و اعلام توقف و انحلال صندوق‌ها از وظایف شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است. تغییرات مورد نیاز در اساسنامه حسب مفاد این ماده ظرف مدت شش‌ماه پس از تصویب این قانون توسط وزیر جهادکشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
1-شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است بخشی از سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کمک‌های فنی و اعتباری و بلاعوض استان را برای افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همان استان یا شهرستان اختصاص دهد.
-2سود حاصل از سهام دولت در صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی، در راستای تحقق بند(ج) ماده(28) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 4/12/1393 برای افزایش سهم سرمایه دولت در صندوق‌های مذکور منظور می‌شود.
-3دولت مجاز است در چهارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تا سقف 49 درصد در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مشارکت نماید.
همچنین در ماده الحاقی 49 این لایحه مقرر شد به منظور حمایت از بخش کشاورزی، پایداری تولید، توسعه صادرات و رقابت‌پذیری و کاهش قیمت تمام‌شده و حمایت از بازسازی و نوسازی و ارتقای فناوری و اصلاح ساختار صنایع کشاورزی، دولت موظف است ضمن تهیه طرح مطالعات جامع کاهش ضایعات کشاورزی و نیز طرح آمایش صنایع تبدیلی و نگهداری محصولات کشاورزی با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی هماهنگ نسبت به حمایت هدفمند از ساماندهی و استقرار صنایع پیشین و پسین به‌ویژه گسترش صنایع تبدیلی و نگهداری محصولات اساسی کشاورزی توسط بخش غیردولتی در قطبهای تولیدی اقدام نماید.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبر گزاری فارس ، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395کدمطلب : 000626 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین