پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
بعضی از مدعیان آزاداندیشی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز از شرکت در کرسی‌های بسیج دانشجویی امتناع می‌کنند.

شعارسال: مدتی پیش بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز درخواست برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع بیان گفتمان طرفین را به یکی از تشکل‌های دانشجویی داده بود اما با گذشت مدتی هنوز جوابی از سوی این تشکل‌ها ارائه نشده است و ظاهراً فضای گفتمان علمی را برای طرح مباحث خود به صلاح نمی‌دانند.

در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند با احترام به نظرات مخالف و نیز متکی بر اصل تضارب آرا که منجر به اصلاح گفتار و رفتار می‌شود از انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه دعوت کرده بود تا طی کرسی آزاداندیشی در بستر منطق و به دور از هیاهو عقاید خود را در ویترین افکار به نمایش بگذارند و دانشگاه را به سمت گفتمان‌ها سوق دهند اما با توجه به گذشت چندین هفته از این درخواست و توجه نکردن این تشکل چنین برداشت می‌شود که انجمن اسلامی دانشجویان پایبندی چندانی به موارد مذکور نداشته و علاقه‌مند است با رویکرد دگماتیسمی بر مواضع خود پافشاری کند.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز طی اطلاعیه‌ای از این تشکل درخواست کرده است تا خود را به بدنه دانشجویی و مردمی نزدیک‌تر کرده و از نگاه بالا به پایین خودداری کند؛ رسالت و هویت دانشجویی ایجاب می‌کند دانشجو مطالبه‌گر کاستی‌ها و صدای مستضعفین باشد نه حیات خلوت احزاب و صرفاً ابزاری برای مطامع انتخاباتی ازجمله مجلس و ریاست جمهوری. حال آنکه عملکرد این تشکل گویای این حقیقت است که صرفاً ستاد انتخاباتی برخی جریانات خاص است.

در این بیانیه آمده است: امید است اعضای شورای مرکزی تشکل مذکور، مفهوم انجمن، اسلام و دانشجو را باز تعریف کرده و نسبت آن را با عملکرد خود شفاف سازند تا تکلیف سایر اعضای آن و نیز سایر تشکل‌ها در نسبت با آن معلوم شده و از این رخوت و ایستایی حاکم بر حالت فعلی خارج شود.

سوای فضای رقابتی تشکل‌های دانشجویی در داخل دانشگاه و اختلاف گفتمانی بعضی از تشکل‌های دانشجویی، سوق دادن فضای دانشگاهی به گفتگو و نهادینه‌سازی فرهنگ گفتگو امری پسندیده است چراکه در فضای گفتگو به‌ویژه گفتگو در فضایی دانشگاهی، علمی و منطقی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

گفتنی است بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز برای دوری از خودرایی و گسترش فضای آزاداندیشی و با توجه به حضور نیافتن انجمن اسلامی دانشجویان در کرسی آزاداندیشی، از دانشجویانی که در این راستا تمایل به حضور دارند دعوت کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت1398 ، کدخبر: 382192: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین