پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
منطقه هلیلان در سایه بی توجهی مسوولین با مشکل کم آبی دست‌ و پنجه نرم می‌کند و این مشکل باعث شده که مردم با روش‌های سنتی اقدام به تهیه آب از چشمه‌ها کنند.

شعارسال: آب یکی از مهمترین سرمایه‌های خدادادی در سطح جهان است که باید همواره نسبت به حفظ آن اهتمام شود. تامین آب سالم و بهداشتی خصوصا در مناطق محروم و روستاهای کم‌‌برخوردار از اولویت‌های مهم دولت اعلام شده و همواره دولت به ضرورت ساماندهی آن در مناطق کم‌تر توسعه یافته بیش از هر چیز دیگری تاکید کرده است.

با گذر از روستاهای محروم و کم برخوردار هلیلان متوجه بحران کم آبی در اکثر روستاهای داجیوند در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول خواهیم شد. آب آوردن از دل کوه و کمر با حیوانات در هوای گرم تابستانی و دیدن سیمای سرخ و آفتاب‌دیده زنان هلیلانی و لب‌های خشکیده و ترک برداشته نوجوانان برای کسب آب، نشان از تداوم بی‌تدبیری‌ها برای تامین آب این مناطق دارد.

وعده مسوولان و مشکلاتی که بعد از 2 سال پابرجا هستند

این مشکل، خبرنگار ما را بر آن داشت تا برای پیگیری دقیق موضوع به‌ سراغ مسوولین استان و شهروندان هلیلانی برود و علت را جویا شود که موانع رسیدن به مشکلات کمبود آب شرب در مناطق محروم و روستاهای بخش هلیلان چیست؟

جلیلیان از اهالی هلیلان اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر استاندار به هلیلان، تامین آب شرب روستاهای داجینوند هلیلان بود که متاسفانه هنوز هیچ اقدامی انجام نگرفته است.

وی افزود: نباید مردم مناطق هلیلان به‌ جرم بی‌تدبیری مسوولان در بحران کم آبی یا عدم تامین آب آشامیدنی مناسب به سر ببرند، پس این وعده‌های مهم آن‌ها کی و کدام سال عملی می‌شود؟

جلیلیان تصریح کرد: این اطلاعیه هر بار پس از 48 ساعت قطعی آب توسط اهالی از بلندگوی مسجد پخش می‌شود، زمانی که هر70 خانوار 45 دقیقه می‌توانند آب ببرند.

وی ادامه داد: بعد از 2 سال پمپ برق سوخته منبع آب شرب روستای بانلکان هنوز تعویض نشده است؛ این دیگر مطالبه‌ای است که ماه‌هاست توسط مسوولین به فراموشی سپرده شده است.

معضل کم آبی مردم منطقه داجیوند امسال حل خواهد شد

نورالله تیموری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بر اساس وظیفه ذاتی خود در سنوات قبل کار خط انتقال و مخزن ذخیره آب را در منطقه به پایان رسانده است.

وی افزود: منبع تامین آب در محدوده کرمانشاه آبدهی لازم را ندارد و نیاز به کف‌شکنی یا حفره چاه یدک در مجاورت چاه موجود قلعه ترک دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام تصریح کرد: مخالفت شدید مردم روستای محدود چاه مذکور و درگیری صاحبان با مدیر آب و فاضلاب شهرستان از جمله مواردی بود که سبب تأخیر انتقال و مخزن ذخیره آب در منطقه شد.

تیموری خاطرنشان کرد: معضل کم‌آبی مردم منطقه داجیوند امسال حل خواهد شد و برای مدت 10 الی 15 روز دستگاه شروع به حفاری خواهد کرد و 60 درصد از کم آبی آن‌ها رفع می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9تیر1398 ، کدخبر: 13980409000323: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین