پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۹۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
رئیس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه طرح جامعی برای ساماندهی دستفروشان بازار رشت وجود ندارد گفت: مشکل ساماندهی دستفروشان بازار رشت یک شبه حل و فصل نمی‌شود.

شعارسال:جلال‌الدین محمد شکریه رئیس اتاق اصناف گیلان با تأکید بر لزوم مذاکره دو جانبه بین شهرداری و نمایندگان منتخب دستفروشان بازار رشت اظهار کرد: مشکلاتی که در زمینه نحوه ساماندهی دستفروشان بازار رشت( خیابان شیک) وجود دارد و اخیراً نیز دامنه آن شدت بیشتری گرفته یک شبه حل و فصل نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف گیلان برنامه‌ریزی جدی با در نظر گرفتن تمامی مؤلفه‌های مورد نظر دستفروشان برای اسکان و ساماندهی آنان در مکان‌هایی مشخص را مورد اشاره قرار داد و افزود: دستفروشان هم بالاخره عضوی از این جامعه بوده و حق حیات دارند و نیاز به وجود فضاهایی برای کسب و کار از حقوق آنان محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور استفاده بهینه‌تر از پروژه‌هایی نظیر شب‌های روشن با هدف استقرار دستفروشان در مرکز شهر رشت را خواستار شد و عنوان کرد: ادامه اجرای این پروژه در حال حاضر به هر دلیلی ناتمام ماند اما می‌شد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن فعالیت‌های دستفروشان را به خوبی مدیریت کرد.

شکریه در اختیار قرار دادن چادرهای بادی به دستفروشان و اسکان آنان در محل‌هایی از پیش تجهیز شده را یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل ساماندهی دستفروشان خواند و تصریح کرد: مشابه همین کار در کشور مجاور ما یعنی جمهوری آذربایجان انجام شده و اتفاقاً نتایج و بازخوردهای بسیار مثبتی نیز داشته است.

وی ارائه دستورالعمل‌ها و اتخاذ تصمیمات مقطعی توسط برخی دستگاه‌ها را راه حلی همیشگی برای حل معضل نحوه فعالیت دستفروشان در سطح شهر ندانست و ابراز داشت: در حال حاضر در همین شهر رشت فضاها و مکان‌هایی در اختیار دستگاه‌ها و شهرداری رشت قرار دارد که بدون استفاده باقی مانده است.

رئیس اتاق اصناف گیلان تجهیز این مکان‌ها از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران و اسکان دستفروشان در آن‌جا را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: شهرداری رشت با جذب مشارکت یکسری از دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران می‌تواند به تدریج دستفروشان را ساماندهی کند البته این کار زمان‌بر بوده و به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه بازارچه‌های موجود در سطح شهر رشت بیشتر به میوه و تره‌بار اختصاص یافته و فعالیت سایر دستفروشان را شامل نمی‌شود تصریح کرد: واگذار کردن این بازارچه‌ها از سوی شهرداری رشت نیز موضوعی است که به سبب آن در روند استقرار و ساماندهی دستفروشان اختلال ایجاد شده است.

شکریه در تشریح این موضوع که گفته می‌شود دستفروشان بازار رشت در خیابان شیک به هیچ عنوان اعتقادی به ساماندهی ندارند اظهار داشت: در تمام این سال‌ها طرح جامعی برای ساماندهی دستفروشان این نقطه از شهر اندیشیده نشد از طرفی بسیاری از این افراد نیز به سبب فعالیت چندین و چند ساله در بازار مشتریان خاص خود را دارند.

وی با بیان اینکه در صورت آسیب دیدن دستفروشان، جامعه نیز آسیب می‌بیند و ضرر و زیان آن در درجه نخست متوجه خود اجتماع می‌شود افزود: دستفروشان خیابان شیک رشت بر این باور هستند که در صورت خروج آن‌ها از این مکان، کسب و کار آنان دچار اختلال می‌شود به همین علت در برابر ساماندهی شدن مقاومت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف گیلان ایجاد اطمینان در دستفروشان از یک طرف و در اختیار قرار دادن فضاهایی مشخص و خوب در شهر رشت به آنان را دو راهکار شهرداری رشت برای حل مشکل فعالیت این افراد دانست و گفت: به اعتقاد بنده اگر امکانات به خوبی تأمین شود دستفروشان نیز در برابر ساماندهی شدن مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد گیلان، تاریخ انتشار29 تیر 97، کدخبر: 48152، rooydadegilan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین