پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: نتیجه قهری ترک فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر، تسلط یافتن اشرار بر جامعه است.

شعارسال : آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در جلسه شورای ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر فارس اظهار داشت: قانون امربه‌معروف و نهی از منکر توسط مجلس تصویب‌شده به تائید شورای نگهبان رسیده و دولت و قوه قضاییه موظف به اجرای آن هستند و قوه مقننه نیز مأمور است نظارت بر حسن اجرای آن داشته باشد.

وی با ابراز گلایه از عدم حضور برخی مدیران و یا حضور نمایندگان به‌جای مدیران در این جلسه، تصریح کرد: نمایندگان مجلس ناظر بر حسن اجرای قانون هستند و بنابر قانون دو نفر از مجمع نمایندگان فارس، رئیس صداوسیما، مدیر مدارس علمیه خواهران و فرمانده سپاه فارس باید در این جلسه حضور داشته باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در تبصره یک قانون مصوب مجلس عنوان‌شده هر یک از اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید شخصاً در جلسات شرکت کنند و در تبصره دو آمده که مصوبات ستاد توسط رئیس به مبادی ذیربط ابلاغ می‌شود که لازم‌الاجراست اما نخستین مصوبه دعوت به جلسه بوده که به آن عمل‌نکرده‌اند و امیدواریم در ادامه کار وضع بدین منوال نباشد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از منکر در زمان پیامبر (ص) و دو خلیفه اول به‌طورجدی اجرا می‌شد و در زمان خلیفه سوم کج‌دار و مریز عملی تحقق می‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از خلیفه سوم، سعد ابی وقاص که در شمار رزمندگان بود در جریان حادثه کشته شدن عثمان در مدینه نبود و وقتی بازگشت متوجه شد که خلافت به امیرالمؤمنین علی (ع) رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به نارضایتی برخی از متنفذان آن زمان از خلافت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: سعد بن ابی وقاص آمد گفت من نمی‌توانم این وضع را بپذیرم اما نه کشندگان عثمان را تائید می‌کنم و نه بیعت‌کنندگان با علی (ع) را و به‌اصطلاح در این مسئله بی‌طرف هستم.

وی افزود: نطفه تفکر و گروهک «مرجعه» از همین جا و توسط سعد بن ابی وقاص گذاشته شد و ویژگی این تفکر آن است که کاری به کار مردم نداشته باشید و تنها دین خود را مراقبت کنید.

آیت‌الله ایمانی ابراز داشت: در تفکر مرجعه هر کس به زبان می‌گوید مسلمان هستم از وی پذیرفته می‌شود و وظیفه‌ای برای امربه‌معروف و نهی از منکر وجود ندارد که اگر فرد گناهی علنی کرد یا عذری برای انجام آن داشته یا شاید در خفا توبه کند و ازاین‌رو کسی وظیفه‌ای در مورد دین دیگران بر عهده ندارد.

وی ادامه داد: همین تفکر بود که گفت معاویه از سر اجتهاد خود صلاح دانسته با علی (ع) بجنگد و علی (ع) نیز این جنگ را لازم می‌دانسته و ازاین‌رو نه با این کار داشته باشید و نه با آن، چنانکه از نظر پیروان این فرقه یزید بن معاویه نیز که امام حسین (ع) را به شهادت رساند توبه کرد و ازاین‌رو نباید وی را لعن کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس متذکر شد: این تفکر ریشه امربه‌معروف و نهی از منکر را قیچی کرد و حکومت بنی‌العباس و بنی امیه نیز که نفع خود را در رونق مرجعه می‌دیدند آن را تائید کردند و از آن زمان تاکنون امربه‌معروف و نهی از منکر به‌صورت یک قانون مهجور در اسلام مطرح‌ شده است.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: اکنون قانونی که مجلس تصویب کرده ممکن است نقاط ضعفی داشته باشد که در مسیر اصلاح می‌شود و انتظار این است که وقتی این قانون آمده اعتبار آن تأمین، نیروی انسانی لازم پیش‌بینی و محلی برای اجرا آماده شود.

وی با اشاره به آسیب‌های ترک فریضتین بیان کرد: نتیجه قهری ترک امربه‌معروف و نهی از منکر این است که امیرالمؤمنین علی (ع) می‌رود و حجاج بن یوسف ثقفی بر جای وی می‌نشیند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار چهار شنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 13940806001255 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین