پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: رویکرد ما در ورزش همگانی مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای مشارکت بیشتر مردم است.

شعار سال: نشست خبری دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

احمدی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: با توجه به اهمیت ورزش همگانی و ماموریت مهمی که برعهده وزارت ورزش و جوانان است، در این دوره تلاش شد نگاه متوازنی به ورزش ایجاد شود. ورزش همگانی که در گذشته کمتر به آن توجه می‌شد در دولت تدبیر و امید این نگاه تغییر کرد. در این برهه تدوین برنامه توسعه ورزش همگانی و برنامه ملی فعالیت بدنی ایران با همکاری وزارت بهداشت و انعقاد تفاهم نامه با برخی دستگاه ها در راستای توسعه ورزش همگانی در دستور کار قرار گرفت. ما در هر فدراسیون برنامه‌ای متناسب در بخش همگانی دنبال کردیم و به فراخور آن استانها هم در این زمینه فعالتر شدند و طی 2 سال اخیر برنامه های متنوعی را برگزار کردیم .این برنامه شامل همایش پیاده روی، کوه پیمایی، جشنواره ورزش همگانی، هفت هزار برنامه صبح و عصرگاهی، جشنواره تابستانه با ورزش و با رویکرد مشارکت گسترده مردم است و این برنامه ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: رویکرد ما در ورزش همگانی مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای مشارکت بیشتر مردم است. وزارت ورزش نمی تواند تنها به عنوان متولی ورزش همگانی باشد بلکه با هم افزایی سایر نهادها مشارکت حداکثری مردم را در ورزش همگانی شاهد بود. در خصوص آمار ما در این زمینه با مشکلاتی روبروهستم، مرکز آمار ایران اخیرا گزارش هایی را درباره رفتارهای فرهنگی در خانواده منتشر کرد که خانواده ها در ایران چه میزان ورزش می کنند. حال بر اساس مرکز آمار ۵۱/۱ درصد مردم ورزش می کنند که 62 درصد آن شامل پیاده روی و نرمش است. براساس این آمار که تا پایان سال 96 است و در سال 97 توسط مرکز آمار اعلام شد، ما هنوز آمار دقیقی در این زمینه نداریم. البته اخیرا جلساتی را با مرکز آمار ایران برگزار کردیم تا آمار دقیق تری را برای امسال ارائه دهیم. امیدوارم تا پایان امسال با مشارکت مرکز آمار ایران گزارش دقیقی نسبت به مشارکت مردم در فعالیت ورزش در اختیار جامعه قرار دهیم. برخی سوال می کنند با توجه به این آمار اما درصد بیماری هم بالاست که باید گفت، کفایت ورزش در این زمینه مهم است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: درباره اعتبارات ورزش همگانی، این اعتبارات علاوه بر 27 صدم درصد ارزش افزوده، بخشی از اعتباراتی که به ورزش همگانی اختصاص پیدا میکند در اختیار فدراسیونها و بخش دیگری به هیات های استانی تخصیص پیدا می کند. در این 2 سال اخیر تلاش کردیم فدراسیون ها به سمتی سوق دادیم که همزمان با ورزش قهرمانی نگاهی هم به ورزش همگانی داشته باشند.

وی ادامه داد: حدود 20 میلیون جمعیت کشور در روستا ساکن هستند که باید به انها در بخش ورزش توجه می شد که ورزش های بومی و محلی در روستاهای در حال حاضر از ظرفیت و استقلال خوبی برخوردار شدند که در این زمینه بیش از سه هزار خانه ورزش روستایی تجهیز شده و همین تعداد هم مجهز خواهد شد. در خصوص جام خوشه چین هم این رویداد به صورت مرحله‌ای برگزار می شود که بهمن ماه امسال در سطح ملی برگزار می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: 26 فدراسیون برنامه های خود را برای توسعه ورزش همگانی پیش بینی کردند که جشنواره های بومی محلی هم از دیگر برنامه های ورزش روستایی است که امسال برگزار شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی درباره فعالیت های فرهنگی نیز تصریح کرد: بخش فرهنگی وزارت ورزش در این سال ها در زمینه ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش، ساماندهی اماکن و رویداد های ورزشی، صیانت از ارزش های فرهنگی و اخلاقی، ترویج مسئولیت های اجتماعی در جامعه ورزش بود.

احمدی خاطرنشان کرد: در بخش ساماندهی حوزه فرهنگی فدراسیون ها کمیته فرهنگی را فعال کردیم و از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در زمینه فرهنگی ورزشی بهره مند شدیم. بیش از 500 گلریزان برای مناطق سیل و زده توسط جامعه ورزش برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به این که مسوولیت هواداران بر عهده باشگاه های فوتبال است، درباره رویکرد فرهنگی در برگزاری لیگ برتر فوتبال گفت: در این دوره تلاش داریم تا با تجهیز ورزشگاه و امکانات سخت افزاری شرایط بهتری برای حضور تماشاگران فراهم کنیم. امیدواریم در یک ماه آینده عقب ماندگی ها در این زمینه را برطرف کنیم. مقررات انضباطی برای باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها در این دوره لیگ بدون اغماض باید اعمال شود. باشگاه‌ها باید مسئولیت هواداران را برعهده بگیرند و پاسخگو باشند و وزارت ورزش هم پیگیر این موضوع است. تلاش بر این است تا لیگ نوزدهم متفاوت‌تر از سایر لیگ‌ها برگزار شود.

وی در پایان درباره ورود زنان به ورزشگاه ها هم یادآور شد: ما منعی برای حضور زنان در رویدادهای ملی ورزشی نداریم و امیدواریم این مانع در همه رویدادهای ملی برداشته شود. رویکرد وزارت ورزش متوازن سازی است. همان طور که در دو بازی اخیر والیبال که در ارومیه و اردبیل برگزار شد شاهد بودید که حضور خانواده ها سبب برگزاری هر چه منظم تر و بهتر این دو رویداد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 3 شهریور 98، کد مطلب: 888467: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین