پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
معاون وزیر راه و مدیر عامل ساخت و توسعه شبکه ریلی کشور گفت: با افتتاح خط آهن میانه- بستان آباد برنامه دولت در اتصال پنج استان به شبکه ریلی کشور محقق شد.

شعارسال: خیرالله خادمی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از خط آهن میانه- بستان آباد در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۳۵۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست اجرا است که این میزان ۳۰ درصد طرح های ریلی را شامل می شود. 

وی افزود: در اولویت اول این شرکت اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی بود. 

خادمی گفت: شبکه ریلی استان های همدان، گیلان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سال های ۹۶ و ۹۷ به بهره برداری رسیده است و پنجمین بخش ریلی نیز در مسیر آذربایجان شرقی به تهران است که به بهره برداری می رسد. 

وی ویژگی های جدید مسیر تبریز- تهران را طراحی و اجرای ۲ خط ریلی در این مسیر، اجرای ابنیه ها و سازه ها، پل ها و کاهش طول مسیر به میزان ۱۱۴ کیلومتر اعلام کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با بهره برداری از این مسیر زمان سیر از تبریز به تهران ۵.۵ ساعت کاهش می یابد که مسافران بیشتری برای استفاده از شبکه ریلی تمایل خواهد داشت. 

مدیرعامل ساخت و توسعه شبکه ریلی کشور افزود: ۶۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکی ۹ کیلومتر پل اجرا شده که در مرحله اول حد فاصل میانه تا ترکمن چای- بستان اباد به طول ۱۳۲ کیلومتر به بهره برداری می رسد. 

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این مقدار طرح را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قیمت فعلی طرح بیش از پنج هزار میلیارد تومان است. 

خادمی افزود: پیش بینی می شود در سال اول بهره برداری از این طرح ۲ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در این مسیر جا به جا شوند و در سال دوم نیز این میزان به هفت ملیون تن بار و ۲ میلیون مسافر می رسد. 

 راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران- تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه به‌ عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود و بدون شک رشد صنعت حمل‌ و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث رشد تورم شده است، می‌تواند باعث حل برخی مشکلات حمل‌ و نقل در این منطقه شود.

طرح راه آهن میانه - تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و ۷۰ کیلومتر مسیر بستان آباد تا تبریز است و با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است در صورت تکمیل فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌ دهد.

با بهره برداری از پروژه  راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

راه‌آهن میانه - بستان‌آباد  با حضور رئیس‌ جمهوری با اعتبار ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال با ریل ساخت داخلی UIC۶۰ (ساخت ایران) به بهره‌برداری رسید.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 6آذر1398 ، کدخبر: 83571063: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
بالاخره به یکی از وعده ها عمل کردن همین برای ما بس است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین