پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اینکه قانون تجارت الکترونیک کشور از سال ۸۲ بروز نشده است، گفت: حضور و فعالیت برخی استارتاپ‌‌های چند تابعیتی در ایران می‌تواند خطرناک‌تر از مسئولان دوتابعیتی برای کشور باشد.

شعار سال: سید علیرضا آل داود با اشاره به فعالیت برخی استارتاپ‌های خاص در کشور اظهار کرد: به وجود آمدن استارتاپ‌های چند تابعیتی در کشور و پاسخگو نبودن آنان طبق قوانین کشور در آینده، ما را با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق شواهد، برخی از این استارتاپ‌ها با ادعای جذب سرمایه‌گذار خارجی مورد حمایت‌های برخی دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌اند اما بررسی‌های نشان می‌دهد شرکت‌های کاغذی سوئدی، هلندی و آلمانی به کشور وارده شده‌اند و در واقع سرمایه‌ای به کشور وارد نشده و اهداف خاصی در این نوع سرمایه‌گذاری‌ها محتمل است.

آل داود با تاکید بر اینکه شبکه‌ای به نام "شبکه تغییر" چند سالی است در کشور و تحت نام برخی از استارتاپ‌ها در کشور مشغول فعالیت است، تصریح کرد: از رهبران اصلی این شبکه در کشور میتوان به شرکت "آ.ب" اشاره کرد که با مدیریت سیامک و باقر نمازی در کشور مشغول جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی بودند و علاوه بر جاسوسی در گرا دادن به امریکایی‌ها برای تحریم دارو برای ایران و ارائه اطلاعات مرتبط با وضعیت اقتصادی و نحوه صادرات نفت نیز نقش خبیثانه‌ای بازی کردند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه متاسفانه ما قانون جامع و به روزی برای مدیریت استارتاپ‌ها و کسب و کارهای الکترونیک در کشور نداریم، تصریح کرد: قانون تجارت الکترونیک در کشور ما متعلق به سال 82 است که قانون بسیار قدیمی و ناکارآمد نسبت به فضای تجارت الکترونیک امروز و پیشرفت‌های غیر‌قابل مقایسه در حوزه فضای مجازی نسبت به آن سال است.

وی فعالیت‌های برخی شرکت‌های خارجی با مدیریت برخی از یهودیان سرشناس مانند آقای بکر را برای آینده کشور خطرناک توصیف کرد و گفت: آقای بکر سرمایه‌گذار یکی از اپراتورهای فعال در کشور است و نکته جالب اینجاست که این شرکت طی چند سال اخیر با ورود مستقیم برای حمایت و خرید سهام برخی از استارتاپ‌ها در حال ایجاد یک فضای انحصاری در کشور است.

آل‌داود به فعالیت گروه اینترنت ایران و در دست گرفتن استارتاپ‌های کشور توسط این گروه نیز اشاره کرد و افزود: شعار این گروه، راهبری تغییر در ایران است و نکته‌ قابل تامل خضور برخی از مدیران شبکه تغییر در این گروه است که برخی از مدیران این شبکه در انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی عضویت دارند.

وی ادامه داد: یکی از موسسین اصلی انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی، آقای سیامک نمازی است که در پروژه مقابله با جریان نفوذ 2 سال قبل در ایران دستگیر شد و اکنون در زندان است.

این پژوهشگر فضای مجازی وجود استارتاپ‌‌های چند تابعیتی را برای کشور خطرناک‌تر از مسئولان دوتابعیتی خواند و اظهار کرد: یک مسئول یا فرد دو تابعیتی به‌صورت بالقوه برای کشور خطر است، اما اپلیکشین‌ها و استارتاپ‌های چند تابعیتی به‌صورت بالفعل به دلیل اینکه اطلاعات مردم را ذخیره‌سازی می‌کنند و امکان ذائقه‌سازی و تغییر رفتار افکار عمومی را دارند، برای کشور ما در بلند‌مدت خطرناک هستند.

آل داود با اشاره به اینکه شرکت‌های کاغذی هلندی در حال خرید برخی استارتاپ‌های کشور هستند و باید به این موضوع حساس بود، متذکر شد: چندی قبل یکی از استارتاپ‌ها از قرار دادن یک بازی دارای صحنه حمله به رژیم صهیونیستی امتناع کرد و این یعنی زنگ خطر برای ما، به بیان ساده یعنی اپلیکشین‌های چند تابعیتی مشغول ایجاد نوعی کاپیتولاسیون در درون کشور هستند و با قانون کشورهای غربی در کشور فعالیت می‌کنند و بسیار محدود طبق قانون و فرهنگ ایران اسلامی به فعالیت می‌پردازند.

وی به نقش برخی از این اپلیکشین‌ها در نفوذ دادن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غربی نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از این استارتاپ‌ها که خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌کند در حالی شبکه اجتماعی اینستاگرام را برای دانلود بر روی اپلیکیشنش قرار داده که دانلود این شبکه اجتماعی در گوگل پلی برای ایران تحریم است و نکته جالب اینجاست که اینستاگرام در انگلستان خطرناک‌ترین شبکه برای ایجاد اختلال‌های روانشناختی برای جوانان شناخته شده است!

آل داود قانونمند شدن فضای استارتاپ‌های کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: بی‌شک حمایت از استارتاپ‌هایی که در کشور و طبق قانون و فرهنگ ایران اسلامی فعالیت می‌کنند می‌تواند بسیار برای ما فرصت‌آفرین باشد، اما وضعیت فعلی تهدیداتش برای آینده کشور بسیار زیاد است که باید فکری جدی برای آن کرد.

وی یادآور شد: شاید اینکه امروز برخی شرکت‌های کاغذی هلندی به کشور وارد شده‌اند، بی‌تاثیر از سفر خانم ماریچه اسخاکه، نماینده مجلس هلند و نفوذ باند نیویورکی‌ها به محوریت نایاک در کشور نباشد که سابقه فعالیت‌های این گروه‌ها نشان از برخی اهداف پنهان برای انقلاب اسلامی به نمایندگی از امریکا و رژیم صهیونیستی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 18 بهمن 96، کد مطلب: 1650299: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین