پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۷۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب به انتقاد از برگزاری کنگره علوم انسانی اسلامی پرداخت و برگزاری این قبیل کارها را مصداق آب در هاون کوبیدن توصیف کرد.

شعارسال: در هفته گذشته شاهد برگزاری پنجمین کنگره بین‌‌المللی علوم انسانی اسلامی بودیم که مراسم افتتاحیه آن، سوم آذر با حضور شخصیت‌ها و تعدادی دیگر از اندیشمندان برگزار شد و در طول هفته در شهرهای تهران و قم کمیسیون‌‌های تخصصی میزبان سخنران زیادی بود. در نهایت در پایان هفته قبل با حضور آیت‌‌الله مصباح و رشاد در قم این کنگره به کار خود پایان داد.

اما در این بین منتقدانی نسبت به این رویه‌ها وجود دارد. از جمله می‌‌توان به حجت‌‌الاسلام مهراب صادق‌‌نیا، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، اشاره کرد که در کانال تلگرامی خود متنی را منتشر کرده که در ادامه می‌‌خوانید؛

چند روز است که برنامه‌های مختلفی از رسانه ملی در موضوع «پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی»، در حال تهیه و پخش است. از سرِ کنجکاوی تقریباً همه‌ آن‌ها را دیده و شنیده‌ام. در این برنامه‌ها کارشناسانی با عنوان‌های مختلف حاضر می‌شوند و شورمندانه از اسلامی‌سازی علوم انسانی حرف می‌زنند. این حجةالاسلام ـ دکترها در هر برنامه دیگی را هم می‌زنند که ته آن چیزی نیست و از آن هیچ درنمی‌آید.

این استادها که همواره می‌گویند «هنوز در اوّل راه هستیم»، از انتهای راه چه تصوّری دارند؟! یکی به این آقایان بگوید کلیسای مسیحیان هم روزگاری همین دغدغه را داشت، بد نیست سرانجام پروژه‌ آن‌ها را نیز مطالعه کنید. اگرچه هزینه‌های مالی‌ای که این پروژه می‌بَرد کم نیست؛ ولی افسوس بزرگ آن‌جا است که گروهی که می‌توانند بکوشند تا گرهی از دشواری‌های مردم باز کنند، سالیانی است مشغول آب و هاون شده‌اند. در این گفت‌‌وگوها نه علم معلوم است و نه انسانی و نه اسلامی‌سازی.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 10آذر1398 ، کدخبر: 3860758: iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین